Spółki Telekomunikacja Polska, France Telecom oraz Orange Brand Services Limited podpisały umowę licencyjną, na mocy której TP SA nabyła prawa do używania marki Orange do oznaczenia produktów i usług TV, ISP i B2B.
TP SA wprowadzi markę Orange w tych obszarach w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Opłata licencyjna ze korzystanie przez TP S.A. ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 proc. przychodów operacyjnych spółki ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych marką Orange. Umowa została podpisana na 10 lat z możliwością przedłużenia.
_ - TP SA i Orange będą współpracować przy wprowadzaniu nowej marki, co przyczyni się do dalszego rozwoju partnerstwa w ramach Grupy Orange oraz do rozszerzenia zakresu stosowania tej międzynarodowej marki na rynek usług TV, ISP i B2B w Polsce _- poinformowała spółka.
Spółka podała, iż przewiduje, że zmiana marki będzie miała pozytywny wpływ na liczbę klientów oraz spowoduje wzrost przychodów, przy utrzymaniu wysokiej rentowności, a podstawowym czynnikiem wzrostu powinno być bardzo przychylne nastawienie do marki Orange na rynku polskim.
_ - Jednocześnie, zacieśnienie współpracy Spółki z globalną Grupą Orange przyniesie klientom TP SA wiele korzyści w postaci innowacyjnych produktów i usług, opartych na nowych urządzeniach i technologiach, a także wyższej jakości usług i obsługi klienta _- dodano.
Marka Orange została po raz pierwszy wprowadzona w kwietniu 1994 roku na rynku brytyjskim, a na rynku polskim jest obecna od września 2005 roku. Na koniec 2007 r. z oznaczonych nią usług korzystało 115 mln klientów na pięciu kontynentach.
Orange jest spółką zależną France Telecom SA. France Telecom SA posiada akcje stanowiące 48,6% kapitału zakładowego TP S.A. i uprawniające do wykonania 48,6% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu TP SA