Notowania

handel
17.08.2018 13:40

Vistula może się połączyć ze spółką Bytom. UOKiK wydał zgodę

Na zgodę urzędników trzeba było czekać blisko rok.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mat. prasowe Vistula)
Robert Lewandowski jest twarzą marki Vistula.

Jest zielone światło dla połączenia dwóch dużych polskich marek odzieżowych. Już wkrótce Vistula i Bytom będą jedną grupą.

Zarząd Vistula Group informuje, że w piątek 17 sierpnia otrzymał dokument z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który otwiera drogę do "dokonania koncentracji", polegającej na połączeniu się Vistuli ze spółką Bytom.

Na zgodę urzędników trzeba było długo czekać. Wniosek w tej sprawie wpłynął do UOKiK 5 września ubiegłego roku, a więc prawie rok temu. W połowie listopada urząd wydał postanowienie o przedłużeniu całej procedury o 4 miesiące, ale na tym się nie skończyło.

Do porozumienia między spółkami i podpisania planu połączenia doszło już w czerwcu 2017 roku. Połączenie ma zostać przeprowadzone poprzez przeniesienie całego majątku Bytomia (spółka przejmowana) na Vistula Group (spółka przejmująca) w zamian za akcje Vistula Group. Umowa zakładała wtedy wymianę akcji w proporcjach 1 do 0,82.

Zarówno Bytom, jak i Vistula Group specjalizują się w projektowaniu oraz sprzedaży detalicznej markowej odzieży męskiej w salonach własnych i franczyzowych na terytorium Polski. Dodatkowo, Vistula Group poprzez swoje spółki zależne prowadzi sprzedaż odzieży damskiej oraz luksusowej biżuterii i zegarków.

*Rynek fuzji i przejęć. Polskie firmy coraz bardziej aktywne *

W 2017 roku Vistula odnotowała 688,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. W tym samym czasie Bytom zainkasował niecałe 186 mln zł. Co ciekawe, na czysto to Bytom więcej zarobił. Miał ponad 11 mln zł zysku netto, a Vistula tylko 111 tys. zł.

"Planowane połączenie jest uzasadnione realizacją strategii rozwoju grupy kapitałowej Vistula Group, przewidującej stworzenie dynamicznie rosnącej grupy kapitałowej, konsolidującej rozpoznawalne marki detaliczne o uznanej pozycji rynkowej" - wskazywał zarząd Vistuli kilka miesięcy temu.

Połączenie ma przynieść wymierne korzyści obu stronom w postaci efektów synergii osiąganych głównie w obszarze kosztów ogólnych, kosztów prowadzonej działalności, optymalizacji kosztów pozyskiwania towarów, a także lepszego zarządzania kadrą i koordynacji polityki marketingowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: handel, giełda, wiadomości, gospodarka, komentarze giełdowe, najważniejsze, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
17-08-2018

NIE ze mną takie NUMERYNie używajcie do reklam wątpliwych sportowców a sukces będzie -ubrania firmować winni normalni Obywatele.

17-08-2018

oloZastanawiam się kiedy ten super sportowiec zacznie reklamować papier toaletowy , bo szampon przeciwłupieżowy już jest; tak biedactwo mało zarabia, ze … Czytaj całość

18-08-2018

polakNie widzę przeciwwskazań do połączenia.

Rozwiń komentarze (3)