Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Vistula może się połączyć ze spółką Bytom. UOKiK wydał zgodę

3
Podziel się:

Na zgodę urzędników trzeba było czekać blisko rok.

Robert Lewandowski jest twarzą marki Vistula.
Robert Lewandowski jest twarzą marki Vistula. (mat. prasowe Vistula)

Jest zielone światło dla połączenia dwóch dużych polskich marek odzieżowych. Już wkrótce Vistula i Bytom będą jedną grupą.

Zarząd Vistula Group informuje, że w piątek 17 sierpnia otrzymał dokument z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który otwiera drogę do "dokonania koncentracji", polegającej na połączeniu się Vistuli ze spółką Bytom.

Na zgodę urzędników trzeba było długo czekać. Wniosek w tej sprawie wpłynął do UOKiK 5 września ubiegłego roku, a więc prawie rok temu. W połowie listopada urząd wydał postanowienie o przedłużeniu całej procedury o 4 miesiące, ale na tym się nie skończyło.

Do porozumienia między spółkami i podpisania planu połączenia doszło już w czerwcu 2017 roku. Połączenie ma zostać przeprowadzone poprzez przeniesienie całego majątku Bytomia (spółka przejmowana) na Vistula Group (spółka przejmująca) w zamian za akcje Vistula Group. Umowa zakładała wtedy wymianę akcji w proporcjach 1 do 0,82.

Zarówno Bytom, jak i Vistula Group specjalizują się w projektowaniu oraz sprzedaży detalicznej markowej odzieży męskiej w salonach własnych i franczyzowych na terytorium Polski. Dodatkowo, Vistula Group poprzez swoje spółki zależne prowadzi sprzedaż odzieży damskiej oraz luksusowej biżuterii i zegarków.

Zobacz także: Rynek fuzji i przejęć. Polskie firmy coraz bardziej aktywne

W 2017 roku Vistula odnotowała 688,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. W tym samym czasie Bytom zainkasował niecałe 186 mln zł. Co ciekawe, na czysto to Bytom więcej zarobił. Miał ponad 11 mln zł zysku netto, a Vistula tylko 111 tys. zł.

"Planowane połączenie jest uzasadnione realizacją strategii rozwoju grupy kapitałowej Vistula Group, przewidującej stworzenie dynamicznie rosnącej grupy kapitałowej, konsolidującej rozpoznawalne marki detaliczne o uznanej pozycji rynkowej" - wskazywał zarząd Vistuli kilka miesięcy temu.

Połączenie ma przynieść wymierne korzyści obu stronom w postaci efektów synergii osiąganych głównie w obszarze kosztów ogólnych, kosztów prowadzonej działalności, optymalizacji kosztów pozyskiwania towarów, a także lepszego zarządzania kadrą i koordynacji polityki marketingowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
polak
6 lat temu
Nie widzę przeciwwskazań do połączenia.
olo
6 lat temu
Zastanawiam się kiedy ten super sportowiec zacznie reklamować papier toaletowy , bo szampon przeciwłupieżowy już jest; tak biedactwo mało zarabia, ze jeszcze zonę wepchnął do reklamy
NIE ze mną ta...
6 lat temu
Nie używajcie do reklam wątpliwych sportowców a sukces będzie -ubrania firmować winni normalni Obywatele.