Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

We Are Social: Z internetu korzysta 26 mln Polaków, czyli 67% populacji

0
Podziel się:
We Are Social: Z internetu korzysta 26 mln Polaków, czyli 67% populacji

Z internetu korzysta 26 mln Polaków, czyli 67% całkowitej populacji, wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w styczniu 2016 roku przez agencję We Are Social.

"Z internetu na całym świecie korzysta 3,419 mld osób, a 2,307 mld posiada przynajmniej jedno konto w serwisie społecznościowym. Jeżeli zaś chodzi o nasz rodzimy rynek, to już 26 mln Polaków (67% całkowitej populacji) eksploatuje zasoby globalnej sieci" - czytamy w komunikacie.

W porównaniu do analogicznego okresu ub. roku, globalnie odnotowano wzrost użytkowników internetu o 332 mln, przy czym powstało 219 mln nowych aktywnych kont na portalach społecznościowych. Agencja zwraca uwagę, że dynamiczny rozwój mobilnego internetu, zwiększenie zasięgu oraz spadek cen przyczyniły się do wzrostu o aż 21 pkt proc. (z 18% w styczniu 2015 do 39% w styczniu 2016) liczby odsłon stron internetowych z poziomu smartfonu.

"Rynek mobilnych technologii to jeden z najszybciej rozwijających się rynków na całym świecie. Według najnowszych prognoz IDC, w tym roku na sklepowe półki trafi 1,519 mld nowych smartfonów, czyli o 5,7% więcej niż miało to miejsce w ubiegłym roku. Z kolei, w 2020 liczba ta prawdopodobnie wzrośnie do 1,92 mld. Polacy w tym roku w dalszym ciągu będą stawiali największy nacisk na cenę telefonu, zadowalającą jakość zdjęć, przekątną ekranu oraz czas pracy baterii na jednym ładowaniu. Jako producent smartfonów, przy okazji projektowania naszego najnowszego modelu postawiliśmy na wszystkie z wyżej wymienionych cech. Asus ZenFone Max posiada bardzo wydajny akumulator, który jest w stanie wytrzymać kilka dni bez potrzebny ładowania baterii. Oprócz tego, smartfon ma funkcję powerbanku - może ładować inne urządzenia, wszystko w cenie 999 zł. Rosnąca świadomość konsumentów sprawia również, że coraz częściej decydują się oni na zakup urządzenia z kanału detalicznego, a nie od operatora sieci komórkowej" - skomentował
Business Development Manager w Asus Polska Szymon Winciorek, cytowany w informacji.

74% spośród 26 mln użytkowników internetu w Polsce łączy się z globalną siecią przynajmniej raz dziennie, 20% raz w tygodniu, 5% raz na miesiąc, a jedynie 1% robi to rzadziej niż raz w miesiącu. 48% ruchu pochodzi od osób korzystających z internetu na laptopie oraz komputerze stacjonarnym (spadek o 10% w porównaniu ze styczniem 2015), a 51% ruchu generują smartfony (wzrost o 14%).

Jeżeli chodzi o nasz rodzimy rynek, to aktywne konto na Facebooku posiada już 36% całkowitej populacji Polski (14 mln). Na drugim miejscu plasuje się FB Messenger z liczbą 7,315 mln (19%) użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno: Google+ 14%, Skype 10%, Twitter 7%, Instagram 6%, Whatsapp 6%, NK.pl 6%, Linkedin 5% oraz Gadu-Gadu 5%, podano również.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)