Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Wirtualna Polska składa wniosek do UOKiK. Chce wyłącznej kontroli nad Domodi

0
Podziel się:

Pod tą marką kryją się czołowe marketplace'y w polskim internecie w kategorii moda oraz dom i wnętrze.

Prezes Jacek Świderski podczas prezentacji wyników finansowych Wirtualnej Polski.
Prezes Jacek Świderski podczas prezentacji wyników finansowych Wirtualnej Polski. (materiały prasowe/Rafał Parczewski)

Spółka Wirtualna Polska Media złożyła wniosek do Urzędu Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Chodzi o przejęcie kontroli nad Domodi. Pod tą marką kryją się czołowe marketplace'y w polskim internecie w kategorii moda oraz dom i wnętrze.

"Planowana koncentracja polega na przejęciu przez Wirtualna Polska Media S.A. z siedzibą w Warszawie bezpośredniej wyłącznej kontroli nad Domodi sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu" - czytamy w informacji. Wniosek do UOKiK wpłynął 29 czerwca. Sprawa jest w toku.

W połowie marca grupa kapitałowa Wirtualna Polska Holding nabyła kolejne 35 proc. udziałów w spółce Domodi, zwiększając stan posiadania do 86 proc. udziałów. Wartość transakcji przekroczyła 85 mln zł.

Jak wówczas informowano, WPH posiada również prawo do przejęcia pozostałych 14 proc. udziałów w Domodi w ciągu 10 lat, nie wcześniej jednak niż po zakończeniu 2018 roku.

Grupa Domodi to trzy czołowe marketplace'y w polskim internecie w kategorii moda oraz dom i wnętrze. Domodi.pl i Allani.pl to dwie największe wyszukiwarki modowe w Polsce, agregujące ofertę prawie pół tysiąca sklepów i dostarczające użytkownikowi możliwość znalezienia w jednym miejscu asortymentu kilkuset tysięcy produktów różnych marek. Skupiają pasjonatów mody i miłośników trendów.

Zobacz także: "Tłit" - nowy program Wirtualnej Polski

Homebook.pl to nowoczesna platforma dla entuzjastów i profesjonalistów projektowania wnętrz. Oferuje użytkownikom możliwość wyszukiwania wśród setek tysięcy produktów z kilkuset sklepów w kategorii dom i wnętrze. Zawiera również mocno rozbudowaną część inspiracyjną (zdjęcia aranżacji wnętrz, porady, trendy i bazę specjalistów z branży).

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commerce-owych. Według badania Gemius/PBI w grudniu 2017 z produktów internetowych WP korzystało 20,8 mln Polaków. Grupa jest właścicielem Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Wakacje.pl, Nocowanie.pl oraz eHoliday (turystyka) a także Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe).

*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)