Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wkrótce zapisy na akcje Kolastyny

0
Podziel się:

Deklaracje nabycia akcji Grupy Kolastyna, producenta kosmetyków, będą przyjmowane od 19 do 23 stycznia.

Deklaracje nabycia akcji Grupy Kolastyna, producenta kosmetyków, będą przyjmowane od 19 do 23 stycznia, a zapisy na akcje spółki będzie można składać od 25 do 29 stycznia. Przedział cenowy wynosi od 2,5 do 3,5 zł za akcję - poinformowała spółka.

Zamknięcie oferty publicznej jest przewidziane na 29 stycznia, a przydział akcji ma nastąpić do sześciu dni roboczych po zamknięciu oferty.

Spółka oferuje 15 mln akcji nowej emisji serii E, z czego 11 mln w transzy inwestorów instytucjonalnych i pozostałe 4 mln akcji w transzy otwartej.

"Zamiarem emitenta jest, aby PDA serii E były notowane na rynku oficjalnych notowań, tj. GPW, w I kwartale 2007 roku" - napisała spółka w prospekcie emisyjnym.

Kolastyna planuje pozyskać z emisji wpływy netto w wysokości około 47 mln zł. Zarząd spółki szacuje, że koszty oferty publicznej wyniosą około 5,5 mln zł.

Ze środków z emisji spółka planuje wydać na działania konsolidacyjne na rynku kosmetycznym 26-28 mln zł.

"W zależności od warunków rynkowych i istniejących możliwości inwestycyjnych emitent nie wyklucza, że na działania konsolidacyjne przeznaczone zostaną większe nakłady inwestycyjne. W takim wypadku cel ten będzie realizowany dodatkowo w oparciu o zewnętrzne źródła finansowania, w tym kredyty bankowe lub środki własne spółki" - podała Kolastyna.
_ Spółka dodała, że działania konsolidacyjne polegać będą na przejmowaniu innych spółek działających na rynku kosmetyków, w tym takich, w których ofercie znajdują się produkty z wyższej półki cenowej. _

Firma uzupełniająco planuje też przejmować same marki produktowe.

Kolastyna podała, że prowadzi zaawansowane rozmowy o przejęciu podmiotu o obrotach pomiędzy 10 a 30 mln zł rocznie.

"Spółka rozważa zakup całego podmiotu lub jego konkretnych marek pielęgnacyjnych, które usytuowane są na znacząco wyższej lub znacząco niższej półce cenowej. Dodatkowo brane są pod uwagę marki kosmetyczne z grupy produktów, których emitent w chwili obecnej nie posiada" - dodano w prospekcie

Kolastyna ma też w planach rozwój sprzedaży eksportowej, m.in. poprzez intensyfikację współpracy z dystrybutorami oraz wsparcia marketingowego i handlowego. Na ten cel firma planuje wydać 6-7 mln zł z emisji.

"Działania w tym zakresie obejmować będą przede wszystkim inwestycje w stojaki ekspozycyjne w rejonie basenu Morza Śródziemnego, w celu zwiększenia sprzedaży kosmetyków do opalania (około 6 tys. stojaków)" - podano w prospekcie.

Kolastyna przewiduje też, że 6-7 mln zł z emisji przeznaczy na wsparcie inwestycji w rzeczowe aktywa trwałe związane z budową nowoczesnego laboratorium oraz zakładu produkcyjnego. Inwestycja ta ma kosztować firmę w sumie 20 mln zł.

"Inwestycja ta będzie realizowana przez FK Miraculum SA. Środki z emisji zostaną przekazane spółce zależnej w postaci pożyczki. Pozostałe środki na realizację tej inwestycji spółka zależna zamierza pozyskać ze sprzedaży prawa wieczystego użytkowania nieruchomości wraz z prawem odrębnej własności znajdujących się na nich budynków i urządzeń, położonych w Krakowie" - napisała Kolastyna w prospekcie.

Na zasilenie kapitału obrotowego firma ma przeznaczyć 7 mln zł ze środków pozyskanych z rynku.

_ Grupa Kolastyna prognozuje, że w 2006 roku wypracowała 12,2 mln zł zysku EBIT i 7,8 mln zł zysku brutto przy przychodach w wysokości 90,1 mln zł. _ W 2005 roku miała 2,6 mln zł zysku netto, 6,8 mln zł zysku EBIT i 3,75 mln zł zysku brutto, a jej przychody wyniosły 81,5 mln zł.

W pierwszym półroczu 2006 firma miała 2,25 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 41 mln zł.

Spółka nie wypłacała dywidendy za ostatnie trzy lata obrotowe.

Zarząd zadeklarował, że jego intencją jest, aby wypłacanie dywidendy w przyszłości następowało na poziomie nie niższym niż 20 proc. zysku netto.

Obecnie kapitał zakładowy Kolastyny dzieli się na 29.549.000 akcji. 78,45 proc. akcji należy do Urszuli i Andrzeja Grzegorzewskich, 2,4 proc. do kadry menedżerskiej, 19,14 proc. do 73 inwestorów, którzy nabyli akcje w niepublicznej ofercie.

Po przeprowadzeniu oferty Andrzej i Urszula Grzegorzewscy będą posiadali od 52,04 proc. do 62,14 proc. akcji, w zależności od liczby akcji objętych przez inwestorów w publicznej ofercie (ma być sprzedane nie mniej niż 9 mln i nie więcej niż 15 mln akcji).

Akcje Kolastyny oferować będzie Dom Maklerski IDMSA.

Grupa Kolastyna chce osiągnąć w ciągu trzech lat 10-proc. udział w polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych, podczas gdy na koniec 2005 roku wyniósł on 5,2 proc., co dawało jej szóstą pozycję. Najlepszą pozycję - lidera - ma na rynku kosmetyków do opalania.

W sumie grupa ma w ofercie około 400 produktów, które sprzedaje pod markami: Kolastyna, Miraculum i Juliette Essayer. Produkuje też kosmetyki dla innych firm, pod ich markami.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)