Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wyniki Agory lepsze niż się spodziewano

0
Podziel się:

Agora miała w IV kwartale 2006 roku 15,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 8,6 mln zł zysku netto w IV kwartale 2005 r.

Agora miała w IV kwartale 2006 roku 15,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 8,6 mln zł zysku netto w IV kwartale 2005 r.

Wynik okazał się lepszy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 12,4 mln zł zysku netto. Zysk operacyjny Agory w IV kw. wyniósł 20,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 12,3 mln zł zysku. Wynik jest lepszy niż spodziewał się rynek, bo konsensus zakładał 16,1 mln zł zysku.

Przychody Agory spadły w IV kwartale do 299,4 mln zł z 329,2 mln zł w IV kwartale 2005 roku i były niższe od średniej prognoz rynkowych, zakładającej 313 mln zł przychodów.

Narastająco po czterech kwartałach 2006 roku skonsolidowane przychody Agory spadły do 1,13 mld zł z 1,2 mld w 2005 roku, zysk operacyjny grupy spadł do 39,6 mln zł z 150,8 mln zł, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej spadł do 32,6 mln zł z 126,7 mln zł.

Agora prognozuje, że całkowite wydatki na reklamę w Polsce wzrosną w 2007 roku o około 10 proc., a sam rynek reklamy w dziennikach
krajowych i lokalnych może wzrosnąć o około 3 proc. - poinformowała spółka.

"Spółka zakłada, że najszybciej rozwijającym się segmentem rynku w 2007 r. będzie internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną w stosunku do roku
ubiegłego o około 40 proc. Tym samym, udział internetu w całkowitych wydatkach na reklamę zwiększy się do około 5 proc." - podała spółka.

_ Agora ocenia też, że trendy na rynku reklamy oraz jego struktura nie ulegną zmianie i podobnie jak w 2006 roku najważniejszym i największym beneficjentem wzrostu gospodarczego i dobrej koniunktury reklamowej będzie telewizja. _ Według spółki, w 2007 roku wydatki na reklamę w telewizji wzrosną o 0,3 mld zł, czyli o 11 proc. wobec 2006 roku i zwyżka ta będzie wynikała po
części ze zmian struktury sprzedaży reklam, a także realnych podwyżek cen reklam.

"Ze względu na bardzo silną konkurencję cenową ze strony telewizji, której efekty znalazły już odzwierciedlenie we wpływach dzienników w 2006 r. Spółka szacuje, że ten trend utrzyma się również w tym roku. W opinii Agory w 2007 r. rynek reklam w dziennikach krajowych i lokalnych wzrośnie około 3 proc.".

Z kolei wydatki na reklamę zewnętrzną i radiową będą wyższe o około 10 proc.

Agora szacuje łączny niegotówkowy koszt planów motywacyjnych w 2007 roku na około 28 mln zł wobec około 35 mln zł w 2006 roku. Spółka
spodziewa się też spadku kosztu materiałów produkcyjnych w 2007 r. o 2 proc.

"Łączny szacunkowy niegotówkowy koszt realizacji planów motywacyjnych, który obciąży wynik finansowy Grupy za 2007 r. wyniesie około 28 mln zł" -
podała Agora.

"Należy podkreślić, że kwota ta zawiera szacunkowy koszt realizacji planu motywacyjnego za 2007 r. przy czym Spółka w chwili obecnej nie zna liczby
certyfikatów, które będą nabywane przez pracowników w ramach tego planu, ani też kursu akcji Agory w okresie księgowania tego kosztu" - dodała.

Agora zaznaczyła, że w swoich szacunkach przyjęła powyższe wartości w wysokości analogicznej do wartości przyjętych dla IV kwartału 2006 r.

Spółka podała też, że rozłożenie kosztów w ciągu roku nie jest równomierne.

"Niegotówkowe koszty realizacji planów motywacyjnych są najniższe w trzecim kwartale i wyniosą około 0,8 mln zł. W pierwszym i drugim kwartale 2007 r. koszty te będą oscylowały wokół 10 mln zł w każdym z kwartałów" - podała Agora.

Odnośnie kosztów, Agora podała też, że w 2007 r. przewiduje wyższą cenę papieru do produkcji wydawnictw grupy, ale mimo to przewidywany przez nią
poziom kosztu materiałów produkcyjnych w 2007 r. będzie o 2 proc. niższy niż przed rokiem.

"Spowodowane jest to w głównej mierze działaniami restrukturyzacyjnymi, a także zaprzestaniem wydawania Nowego Dnia. Należy zaznaczyć, że szacunki
te mogą ulec zmianie ze względu na możliwe zmiany objętości i nakładu "Gazety Wyborczej", a także sytuacji na rynku walutowym" - podała Agora.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)