*Zelmer, spółka specjalizując się dotychczas w drobnym sprzęcie AGD, zwiększyła przychody z polskiego rynku w IB kw. 2009 r., a także - dzięki nowej kampanii reklamowej, gwałtownie zwiększyła sprzedaż w Rosji, poinformował prezes spółki Janusz Płocica. *
_ - Cały ubiegły rok upłynął pod znakiem zwalniającego rynku. Na szczęście w Polsce nie obserwowaliśmy takiego załamania, jak w niektórych innych regionach. W czwartym kwartale sprzedaliśmy więcej niż w tym samym okresie rok temu _ - powiedział Płocica, cytowany przez piątkowy _ Puls Biznesu _.
Po trzech kwartałach 2009 r. Zelmer zwiększył przychody o 9% r/r do 340 mln zł, podczas gdy rynek urósł o 2,8%, podkreśla gazeta.
Prezes zwrócił też uwagę na _ gwałtowny wzrost sprzedaży _ produktów spółki na rynku rosyjskim, co było efektem wprowadzonej w IV kw. ub.r. kampanii reklamowej. _ W tym roku mamy w planach podwojenie sprzedaży do Rosji _ - powiedział Płocica.
Zelmer kończy obecnie prace nad projektem i negocjuje nabycie terenu pod fabrykę, którą chce wybudować - kosztem, jak informowano wcześniej, ok. 45 mln zł - w Rzeszowie lub okolicach.
_ - Pierwsza łopata zostanie zapewne wbita w sierpniu, a pierwszy odkurzacz zjedzie z taśmy w połowie przyszłego roku _ - zapowiada prezes.