Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ZenithOptimedia podnosi prognozę dla rynku reklamy

0
Podziel się:

- Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają spodziewać się dalszej poprawy koniunktury, także na rynku reklamowym.

ZenithOptimedia podnosi prognozę dla rynku reklamy
(youtube.com)

Dom mediowy ZenithOptimedia podnosi prognozę wzrostu wydatków netto na reklamę w Polsce w 2014 roku do 1,8 procent z 1,4 procent. Prognozowana wartość rynku reklamowego wyniesie na koniec roku 6,51 mld złotych.

_ - Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają spodziewać się dalszej poprawy koniunktury, także na rynku reklamowym. Dlatego skorygowaliśmy lekko w górę prognozę dla polskiego rynku, szacując, że wzrośnie on w tym roku o 1,8 procent (z 1,4 proc. prognozowanych w grudniu). Analiza wydatków reklamowych netto w pierwszych dwóch miesiącach tego roku potwierdza tendencję prognozowanej na cały rok dynamiki wydatków w poszczególnych mediach _ - powiedziała, cytowana w komunikacie, Monika Bronowska, prezes ZenithOptimedia Group.

_ - Inwestycje w reklamę online wzrosną dwucyfrowo, telewizja, radio i kino odnotują niewielkie wzrosty. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadną nieznacznie przychody reklamowe segmentu OOH. Największe, dwucyfrowe spadki dotkną prasę _ - dodała.

Według analityków ZenithOptimedia wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w 2014 roku o 2,1 procent. Dodali, że w pierwszych miesiącach roku zauważalny jest większy od spodziewanego odpływ pieniędzy z dużych anten do kanałów tematycznych.

ZenithOptimedia szacuje, że wydatki na reklamę w internecie zwiększą się w tym roku o 12,2 proc. W tym przypadku główny czynnik wzrostu stanowi kilkunastoprocentowa dynamika w wydatkach na reklamę video.

Z raportu wynika, że prasa kolejny rok z rzędu odnotuje dwucyfrowy spadek przychodów z reklamy - w porównaniu z ubiegłym rokiem reklamodawcy wydadzą o 14,9 procent mniej na reklamę w magazynach, a budżety na reklamę w dziennikach spadną o 16,1 procent.

Analitycy ZenithOptimedia zakładają, że radio odnotuje w tym roku wzrost przychodów z reklamy o 1,3 procent rok do roku.

W niewielkim, choć stabilnym tempie mają rosnąć także wydatki na reklamę kinową - o 1,8 procent rok do roku. W przypadku reklamy zewnętrznej ZenithOptimedia spodziewa się lekkiego spadku - o 0,9 procent rok do roku.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)