Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|
aktualizacja

Wyniki Inter Cars. Kokosy na częściach do używanych samochodów

8
Podziel się:

Polacy jak kupują, to głównie samochody używane. Potem trzeba wydawać pieniądze na naprawy, ale i tak wychodzi taniej. Za to na naprawach zarabiają takie firmy jak Inter Cars. Na częściach zamiennych zarabia prawie jedną czwartą ceny.

Na częściach warsztaty i dystrybutorzy zarabiają niemal połowę ceny
Na częściach warsztaty i dystrybutorzy zarabiają niemal połowę ceny (Fotolia, Turi)

Polacy od wielu lat kupują głównie auta używane, sprowadzane z Zachodu. Nic dziwnego, skoro można je nabyć obecnie za przeciętnie 17,6 tys. zł, co równa się środkom, które przez 10 miesięcy bez problemu może odłożyć przeciętny Polak - wyliczył serwis AAA Auto. W ten sposób prawie każdego stać obecnie na 11-letnie auto z średnim przebiegiem 181 tys. kilometrów - takie parametry ma przeciętny kupowany używany samochód.

Oczywiście 11-letnie auto wymaga więcej napraw, niż "nówka" z salonu. I z tego cieszy się cała branża skupiona na naprawianiu. Warsztaty to miejsce bezpośredniego kontaktu z klientami, ale jest jeszcze całą otoczka. Ktoś musi cały system przecież zasilać w części. Na ich a dystrybucji świetnie zarabia Inter Cars.

Zobacz też: Ile kosztuje przygotowanie auta do wiosny?

To ta firma zasila większość polskich punktów naprawy w części zamienne. Przychody w pierwszym kwartale wzrosły rok do roku o aż 21 proc. do prawie 2 mld zł.

To nieznacznie mniej niż w rekordowych poprzednich dwóch kwartałach, ale rok do roku dynamika jest bardzo wysoka. Przy tym w Polsce przychody rosły o 19 proc., a największy wzrost odnotowano na Węgrzech (+22 proc.).

Ile zarabiają warsztaty razem z Inter Cars na sprzedawanych częściach? Średnio 24,3 proc. marży brutto na sprzedaży w okresie od stycznia do marca, czyli nieznacznie mniej niż rok temu - podaje spółka w raporcie kwartalnym. O tyle więcej musimy przepłacić za części, żeby zarobił sam dystrybutor.

Tyle że spółka dzieli się po połowie marżą na częściach z warsztatami. To oznacza, że drugie 24,3 proc. idzie do warsztatu. Łącznie wychodzi, że 48,6 proc. ceny części to zarobek warsztatu i dystrybutora, a reszta trafia do producenta tych części.

Zysk brutto ze sprzedaży Inter Cars wyniósł 353 mln zł w pierwszych trzech miesiącach, to oznacza, że drugie tyle trafiło do warsztatów. Cała branża naprawy samochodów mogła opłacić swoje koszty i jeszcze zarobić.

Zyski większe poza Polską

Grupa Inter Cars ma 557 filii w Polsce i w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech. W Polsce z Inter Cars współpracują 483 warsztaty i 269 filii. Najważniejszym rynkiem poza Polską jest Rumunia. Inter Cars chwali się przy tym, że rentowność poza Polską jest większa niż w kraju.

Mapa warsztatów i filii Inter Cars w Polsce

Pierwszy kwartał zakończyła z zyskiem netto 50,5 mln zł, o 17 proc. wyższym niż rok temu. Ta informacja została dobrze przyjęta przez giełdę. Kurs skoczyło o 1,5 proc. po pół godzinie wtorkowej sesji.

Notowania w ostatnim tygodniu

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
masa
2 lata temu
Intercars com ma swietne ceny akurat
piku
5 lata temu
Nie mogę się przekonać delphi, ma lepsze ceny i te części trwalsze
marek
5 lata temu
trzeba szukać tańszych i dobrych hurtowni a jest ich sporo ...... inter cars jest dobre jak ktoś kupuje częsci na firmę ale prywatnie to lepiej szukać tańszej hurtowni
pytanie
5 lata temu
Właśnie, jak? "Polacy jak kupują"
Zubox
5 lata temu
Ciekawe kto odłoży 17000 w 10 miesięcy mając rodzinę i takie zarobki pozdrawiam