Notowania

technologie
21.08.2019 09:21

XTPL będzie komercjalizować swoją technologię dzięki licencjonowaniu

Licencjonowanie stanie się metodą komercjalizacji technologii XTPL na rynku wyświetlaczy do zastosowania w naprawie defektów (ang. open defect repair), podała spółka. Decyzja jest efektem rozmów z partnerami zainteresowanymi nabyciem technologii spółki oraz analiz, potwierdzających zalety zastosowania tego modelu.

Podziel się
Dodaj komentarz

Spółka prowadzi rozmowy na temat komercjalizacji rozwijanej technologii z kilkoma dużymi graczami. Są wśród nich czołowi dostawcy linii produkcyjnych dla tego sektora (potencjalni bezpośredni klienci technologicznej spółki). W tej grupie jest m.in. międzynarodowy koncern notowany na NASDAQ, którego przychody w 2018 r. wyniosły ponad 4 mld USD. Kolejny z zainteresowanych partnerów to duży koreański producent wyświetlaczy (potencjalny klient końcowy dla technologii XTPL), notowany na giełdzie w Seulu, którego przychody za rok 2018 przekroczyły 50 mld USD. Model licencyjny preferuje większość potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani zakupem rozwiązania oferowanego przez spółkę, podano.

"Wszystkie te podmioty zadeklarowały zainteresowanie współpracą z XTPL w zakresie naprawy defektów właśnie w modelu licencyjnym. Potwierdzili oni także gotowość do szybkiej wizyty referencyjnej w naszych laboratoriach. XTPL ma potencjał, by wspierać globalnych gigantów z branży wyświetlaczy oraz innych sektorów zaawansowanej elektroniki, tak by mogli oni produkować urządzenia w oparciu o licencjonowany know-how spółki" - wyjaśnił prezes Filip Granek, cytowany w komunikacie.

Zarząd spółki zwraca uwagę przede wszystkim na możliwość wykorzystania istniejącego już potencjału przyszłego licencjobiorcy w zakresie efektywnego przygotowania technologii do wdrożenia przemysłowego. Prace takie obejmują zazwyczaj przeprowadzenie testów rozwiązania w kilku cyklach w warunkach produkcyjnych. Co ważne, w takim modelu to po stronie licencjobiorcy pozostają wszelkie aspekty związane ze sprzedażą finalnego produktu (logistyka, dystrybucja czy obsługa klienta). W tym przypadku produktem tym będą urządzenia do produkcji wyświetlaczy z modułami do naprawy defektów w oparciu o unikalną technologię XTPL, wskazano również.

"Uważamy, że partnerstwa strategiczne oraz licencjonowanie technologii pozwolą w najskuteczniejszy sposób wdrożyć technologię w danym sektorze, zabezpieczyć powtarzalne przychody i skupić się na kolejnym polu aplikacyjnym. Przełomowa technologia i chronione IP generuje przewagi biznesowe na lata, pozwalając osiągać znaczące, powtarzalne zyski. To jest długofalowy model na zbudowanie globalnie liczącej się spółki technologicznej o największej wymiernej wartości" - podkreślił Granek.

Model licencyjny, przyjęty przez XTPL, wymaga odpowiedniego przygotowania i globalnego zabezpieczenia przedmiotu licencji, którym będzie własność intelektualna oraz unikalne know-how. W związku z tym spółka planuje systematycznie powiększać tworzoną chmurę patentową.

Rozmowy z potencjalnymi klientami wskazują również, że istotnym czynnikiem wpływającym na wartość licencji jest rozwój technologii XTPL do potrzeb naprawy defektów dla nowoprojektowanych generacji wyświetlaczy, które będą wdrażane do produkcji dopiero w kolejnych latach. Spółka uruchamia zatem dodatkowy projekt badawczo-rozwojowy, mający na celu spełnienie także potencjalnych wymagań technologicznych dla tych generacji produktów. Ewentualny sukces tego projektu oznacza wydłużenie o kilka kolejnych lat oczekiwanego czasu ekonomicznego wykorzystania licencji przez licencjobiorców, podsumowano.

XTPL rozwija i komercjalizuje na światowym rynku przełomową, addytywną technologię umożliwiającą ultraprecyzyjne drukowanie nanomateriałów. Technologia ta ułatwi m.in. produkcję wyświetlaczy nowej generacji, inteligentnego szkła z zaawansowanymi funkcjonalnościami, innowacyjnych zabezpieczeń antypodróbkowych czy paneli fotowoltaicznych o zwiększonej wydajności. Obecnie XTPL komercjalizuje swoją technologię w dwóch pierwszych polach aplikacyjnych: wyświetlaczy oraz smart glass. Akcje spółki zadebiutowały na rynku głównym GPW w lutym 2019 r. Jej przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,27 mln zł w 2018 r.

Tagi: technologie, media, telekomunikacja, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
13-09-2019

Nie wiem, więc pytamA ile drukarek do tej pory sprzedano bo w artykule jest podane jedynie licencjonowanie?

Rozwiń komentarze (1)