Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez HRlink Materiał sponsorowany przez HRlink

Analiza danych sposobem na dopasowanych kandydatów

Podziel się:

Trend opierania rekrutacji na analizach danych z roku na rok staje się coraz mocniejszy. Kolejne organizacje dochodzą do wniosku, że intuicja i dobre praktyki, to zdecydowanie za mało i zmieniają kurs na gromadzenie danych. To one stają się podstawą definiowania słabych punktów i wąskich gardeł, a także szukania odpowiedzi na pytania o to, co firma powinna zmienić lub poprawić, by skuteczniej znajdywać dopasowanych kandydatów i kandydatki.

Analiza danych sposobem na dopasowanych kandydatów
(materiały partnera)

Podstawowym źródeł informacji i danych o prowadzonych przez firmę procesach rekrutacyjnych powinien być profesjonalny system ATS (jak np. HRlink). Jest to kompleksowe narzędzie, bez którego właściwie nie da się efektywnie zarządzać licznymi procesami. Jednocześnie zbieranie i przetwarzanie danych odbywa się tu automatycznie. Wystarczy zdefiniować ważne dla nas wskaźniki i generować dostosowane do naszych potrzeb raporty, które pokażą skuteczność czy czas trwania poszczególnych etapów.

Pamiętaj jednak, że dane to nie tylko liczby, ale też informacje jakościowe. Cennym źródłem wiedzy będą dla działów HR badania i ankiety, które pokazują punkt widzenia określonych grup i często pozwalają na pozyskanie pogłębionych opinii i insightów. Mogą one wiele wnieść do naszej oceny procesu rekrutacji.

Przykładowe źródła danych do analizy procesu rekrutacji:

  • system ATS,
  • ankieta Candidate Experience,
  • badanie satysfakcji pracowników,
  • różne formy badania efektów onboardingu (ankieta, ustrukturyzowane rozmowy z działem HR lub przełożonym),
  • dane kadrowe (np. poziom fluktuacji świeżo zatrudnionych pracowników),
  • koszty rekrutacji (portale, reklamy),
  • analityka treści w Internecie (np. Google Analytics dla zakładki lub podstrony poświęconej karierze).

Na początek warto ustalić listę podstawowych KPI, które chcemy badać. Z czasem przy większej liczbie danych pojawią się prawdopodobnie dodatkowe pytania i potrzeba mierzenia kilku bardziej szczegółowych wskaźników. Ważne, by pamiętać o celu analiz – służą one odpowiedzi na pytanie, na ile nasze rekrutacje są skuteczne i co zmienić, by szybciej wyszukiwać dopasowanych do wakatów i organizacji kandydatów. Szukajmy w danych wzajemnych zależności i konkretnych rozwiązań dla naszych problemów.

Materiał sponsorowany przez HRlink

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl