Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Michał Rosiak
|
aktualizacja
Płatna współpraca: PKO Bank Polski

Bank za darmo? Tak! Poznaj kilka tych trików

Podziel się:

Bankowość elektroniczna, a zwłaszcza jej mobilna wersja, zyskuje coraz więcej zwolenników. Dostęp do wszystkich produktów finansowych z poziomu komputera lub smartfona jest szybki, łatwy i wygodny. To również sposób na… oszczędności!

Bank za darmo? Tak! Poznaj kilka tych trików
Wystarczy wykonać 5 transakcji miesięcznie kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę by nie płacić za konto bankowe w PKO Banku Polskim (Unsplash, Unsplash)

Na rynku usług finansowych zaobserwować można tendencję do ujednolicania i ograniczania liczby ofert. Przykładem może być PKO Bank Polski, który swoim najmłodszym klientom proponuje PKO konto dla Młodych – dla osób w wieku od 13 do 26 lat – w miejsce dotychczasowych dwóch kont (PKO Konto za Zero i PKO Konto dla Młodych w kilku wariantach). Ponadto bank zdecydował się uprosić taryfę prowizji i opłat, a także wdrożyć kilka wygodnych zasad, dzięki którym łatwo jest uniknąć znacznej części z nich. Oto kilka przykładów.

Wypłacaj BLIKIEM za darmo ze wszystkich bankomatów w Polsce

Masz konto w PKO Banku Polskim i chcesz wypłacić pieniądze z bankomatu innego banku? Bez prowizji? Tak! Skorzystaj z BLIKA, a nie poniesiesz żadnych opłat!

Nie płać za obsługę swojej karty

Właściciele PKO Konta dla Młodych nie ponoszą opłaty za obsługę karty debetowej, prowadzenie konta i będą mogli wykonać za darmo wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju oraz wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Warunkiem jest wykonania zaledwie dwóch transakcji miesięcznie kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę. W przypadku PKO Konta za Zero wystarczy wykonać 5 transakcji miesięcznie kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę.

Przelew przez serwis internetowy lub aplikację mobilną

To, że aplikacja bankowa w szybki i wygodny sposób umożliwia wykonanie przelewów, zleceń stałych lub poleceń zapłaty, nie jest niczym nowym. Nowa natomiast jest możliwość opłacenia faktury na podstawie jej zdjęcia – aplikacje iPKO i IKO rozpoznają tekst i na jego podstawie uzupełnią dane do przelewu. Wygodnie, szybko i nie ma możliwości, by pomylić się, przepisując numer konta lub inne dane.

Nie płać za kartę kredytową

Karty kredytowe są od tego, by z nich korzystać… i nie płacić za nie. Wykonaj transakcję przy użyciu Przejrzystej karty kredytowej w wysokości 600 zł miesięcznie, a unikniesz opłat za prowadzenie karty!

Nie wiesz, jak to działa? Zapytaj doradcy

Cyfryzacja usług oraz modernizacja placówek to tylko niektóre z trendów panujących aktualnie w bankowości. Jednym z coraz popularniejszych rozwiązań jest tzw. hybrydowy model obsługi, który stosowany jest także przez PKO Bank Polski. Polega on na przenikaniu się różnych kanałów kontaktu z bankiem. Rozpocznij proces zakładania konta oszczędnościowego w banku, ale możesz dokończyć go w asyście pracownika w placówce. Lub odwrotnie – wszystko zależy od ciebie.

Wdrażany jest także system asysty samoobsługowej. Cóż to takiego? To nic innego niż możliwość skorzystania z profesjonalnego doradztwa pracowników banku w placówkach stacjonarnych, którzy podpowiedzą, jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom. Będzie to nauka praktyczna – z wykorzystaniem stanowisk internetowych lub cyfrowych ekranów klienta.

Bardzo ciekawą inicjatywą jest powołanie do życia funkcji Asystenta Klienta, który pojawił się dotychczas w 180 oddziałach banku. Zadaniem Asystentów Klienta jest wstępne zbadanie potrzeb osób odwiedzających placówki i pokierowanie jego następnymi krokami. Do końca bieżącego roku Asystenci będą dostępni w 200 oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce.

Zawsze można pójść do banku

Trend jest oczywisty – coraz więcej osób rezygnuje z wizyty w placówkach na rzecz obsługi swoich produktów finansowych przy użyciu bankowości internetowej. W mediach społecznościowych PKO Banku Polskiego popularny jest hasztag #SamodzielneBankowanie, pod którym każdy znaleźć może wskazówki i porady dotyczące samodzielnego bankowania.

Obecnie ponad 90 proc. klientów PKO Banku Polskiego ma dostęp do serwisu internetowego iPKO, a liczba spraw bankowych, które szybko i wygodnie załatwimy bez wychodzenia z domu, stale rośnie.

Nie oznacza to jednak, że spotkania z doradcami w oddziałach stacjonarnych przechodzą do historii. Zmienia się po prostu ich profil. Wizyta w placówce popularna jest zwłaszcza w przypadku bardziej skomplikowanych operacji finansowych, jak choćby wybór kredytu hipotecznego czy obsługa spraw spadkowych, przy których wsparcie doświadczonego doradcy bywa nadzwyczaj pomocne. Klienci chętnie korzystają także z możliwości umawiania spotkań za pośrednictwem strony internetowej oraz aplikacji iPKO, co pozwala unikać kolejek.

Wybieramy elektroniczne płatności…

Polacy kochają płatności elektroniczne, a Polska jest liderem w Europie w tym obszarze. Coraz popularniejsze nad Wisłą są transakcje przy użyciu BLIKA, telefonu, a nawet zegarka. Te nowoczesne formy płatności nikogo już nie dziwią – są szybkie, wygodne, bezpieczne i, co nie jest bez znaczenia, bezpłatne.

…i dokumenty

Coraz większym uznaniem cieszą się też elektroniczne wersje dokumentów w aplikacjach bankowych. Korzystanie z nich z poziomu smartfona jest również bardziej praktyczne.

W PKO Banku Polskim dokumenty widoczne są po zalogowaniu do aplikacji IKO, serwisu transakcyjnego iPKO lub w mailu. Wystarczy kilka kliknięć.

W odstawkę idą nie tylko plastikowe karty, ale też dokumenty, korespondencja, a nawet papierowe wyciągi. Dokumentacja wytwarzana podczas kontaktu na linii bank–klient ewoluuje z papierowej w wirtualną, co cieszy obie strony – to rozwiązanie ekologiczne i oszczędne.

Użytkownicy bankowości elektronicznej bez problemu mogą już dzisiaj otrzymywać drogą mailową zestawienia transakcji karty kredytowej, informacje o kredycie hipotecznym lub gotówkowym, funduszach inwestycyjnych i lokatach strukturyzowanych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Płatna współpraca: PKO Bank Polski

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl