Będą podwyżki w PKP. Jest porozumienie ze związkowcami. Koszt to 166 mln zł
PKP Cargo zawarło porozumienie ze związkami zawodowymi, które zakłada przyznanie pracownikom spółki podwyżki wynagrodzenia z dniem 1 stycznia 2023 r. - podała spółka w komunikacie. Szacowany koszt podwyżek wyniesie ok. 166 mln zł.
Jak poinformowała spółka, uzgodnione podwyżki wyczerpują postulaty strony społecznej.
Będą podwyżki w PKP Cargo
Strona związkowa odwołała apel skierowany wspólnie przez związki zawodowe do pracowników 23 listopada 2022 r. w sprawie braku wyrażenia zgody na zmiany w harmonogramach pracy.
Strony uznały za zakończony spór zbiorowy wszczęty wystąpieniem z 1 marca 2022 r
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gigantyczne pieniądze dla PKP Intercity. "Efektywność minimalna. Koszty przerzuca się na pasażera"
Podwyżek domagali się nie tylko pracownicy PKP Cargo, ale także Polregio. Sprawa była na tyle poważna, że w kwietniu 2022 roku związkowcy zagrozili, że we wszystkich zakładach spółki, poza centralą, 16 maja zostanie przeprowadzony strajk generalny. Udało się jednak dojść do porozumienia i strajku nie było. Związkowcy i w tej spółce wynegocjowali podwyżkę wynagrodzeń.
Rosną wynagrodzenia, ale także ceny biletów
11 stycznia zaczął obowiązywać nowy cennik biletów PKP Intercity. Ceny bazowe biletów jednorazowych w pociągach Pendolino wzrosły średnio o 17,8 proc., w pociągach EIC o 17,4 proc., a w pociągach TLK/IC średnio o 11,8 proc. Podwyżkę uzasadniono wzrostem cen prądu.
- PKP Intercity nie mieści się w kryteriach pomocowych wydanych przez Komisję Europejską, dlatego rząd nie mógł zamrozić cen energii elektrycznej dla tego przewoźnika - poinformował wiceminister finansów Piotr Patkowski
- Ceny biletów kolejowych nie pozostaną na tym poziomie, na jakim dziś są - zapowiedział we wtorek premier Mateusz Morawiecki. Dodał, że będzie domagał się zdecydowanych działań od kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury, aby doprowadzić do jak najniższych cen biletów.