Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Olszewski
|
aktualizacja

Biedronka wręcza 100 tys. zł i odsłania antysmogowy mural

0
Podziel się:

Zakończenie drugiego etapu nagrody Biedronki za książkę dla dzieci Piórko 2020 sieć sklepów ogłosiła w niezwykły sposób. Laureatka kategorii „Ilustracje” tegorocznego Piórka, Magdalena Starowicz, otrzymała od Biedronki czek na 100 tys. zł, a zaprojektowana przez nią okładka książki trafiła na odsłonięty na warszawskim Powiślu mural. Mural wyjątkowy, bo pomalowany farbami oczyszczającymi powietrze ze smogu.

Biedronka wręcza 100 tys. zł i odsłania antysmogowy mural
Magdalena Starowicz, laureatka Piórka 2020 (Materiały prasowe)

Informacja prasowa marki Biedronka

„Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to konkurs przeznaczony dla debiutantów, który ma w tym roku ma swoją szóstą edycję. Książka „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”, która jest efektem konkursu, trafi do sklepów sieci Biedronka w całym kraju już 16 listopada. Jednak mieszkańcy Warszawy już od 27. października wiedzą jak będzie wyglądała jej okładka książki „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”, no i sama główna bohaterka opowiadania „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. To za sprawą muralu, który pojawił się przy Trasie Łazienkowskiej na ścianie budynku przy ul. Przemysłowej 31/33. Zaprojektowała go Magdalena Starowicz, która jest też laureatką tegorocznego Piórka w kategorii „Ilustracje”. Mural z okładką książki Piórka powstał w niezwykły sposób. Do jego stworzenia użyto farb katalitycznych. W skrócie oznacza to, że pod wpływem działania światła, farby oczyszczają powietrze ze szkodliwych substancji. Ten ekologiczny efekt utrzymuje się latami.

- Ten mural to najlepszy przykład na to, jak Biedronka działa na rzecz wspólnego dobra. Z jednej strony mamy tu ekologię, za sprawą użycia farb oczyszczających powietrze, a z drugiej: mural promuje konkurs, dzięki któremu tysiące polskich dzieci sięgają co roku po mądre książki - mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka oraz juror konkursu Piórko.

Zobacz także: Piórko 2020 - Biedronka wręcza nagrodę 100 tys. zł i odsłania antysmogowy mural

- Udział w konkursie był dla mnie sposobem, by sprawdzić swój talent. W ogóle nie wierzyłam, że mam szansę na wygraną, tym bardziej się z niej cieszę. Wiem już, że część kwoty przeznaczę na dalszy rozwój zawodowy, na przykład na kursy związane ze sztuką, a resztę: pewnie na remont mieszkania - śmieje się laureatka Piórka 2020, Magdalena Starowicz.

Maciej Marculanis ze Stowarzyszenia „Czysta Polska” uważa, że tego typu akcje wyznaczają standardy odpowiedzialności społecznej firm.

Współpracujemy z Biedronką przy kilku projektach jak np. akcja sprzątania Tatr i z radością obserwujemy kolejne, proekologiczne inicjatywy sieci. Oczyszczający powietrze mural z okładką książki tegorocznego „Piórka” to przykład nieszablonowego, nowoczesnego rozwiązania, które ma pozytywny wpływ na nasze środowisko i powinno być wzorem dla innych - komentuje Marculanis.

To działanie w przestrzeni miejskiej jest początkiem akcji promocyjnej związanej w wejściem do sklepów najnowszej książki dla dzieci wydanej przez Biedronkę w ramach konkursu Piórko.

Przypomnijmy, że autorką tekstu tegorocznej zwycięskiej książki jest Agnieszka Syczyło, która również zdobyła nagrodę w wysokości 100 tys. zł. Od 16 listopada w sprzedaży będą dostępne również książki zwycięzców poprzednich edycji, czyli ulubiony przez dzieci i rodziców „Szary domek”, jak również popularne wśród najmłodszych: „Córka bajarza”, „Nieustraszony Strach na Wróble”, „Mały Saj i wielka przygoda” oraz „O królewiczu, który się odważył”.

Łącznie w ciągu pięciu lat Biedronka sprzedała już ok. 235 tysięcy książek z wszystkich dotychczasowych edycji Piórka. Biedronka od lat rozwija ofertę czytelniczą, z którą dociera w przystępnych cenach do najdalszych zakątków Polski.

Informacja prasowa marki Biedronka

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)