Biedronka wyłącza oświetlenie. Rusza program oszczędzania
Rachunki za prąd dobijają sieci handlowe. Firmy już szukają oszczędności. Kierownicy sklepów sieci Biedronka otrzymali od szefostwa szczegółowe zalecenia oraz standardy efektywnego wykorzystania energii. Po zmroku oświetlone będą jedynie parkingi i logotypy. Sieć wdraża program oszczędzania na chłodnictwie, ogrzewaniu i oświetleniu.
Wytyczne otrzymało 80 tys. pracowników sieci Biedronka - informują wiadomoscihandlowe.pl. Jako powód oszczędności spółka wymienia "odpowiedzialne korzystanie z energii w ramach odpowiedzialności społecznej i strategii zrównoważonego rozwoju". Nie jest jednak żadną tajemnicą fakt, że wysokie ceny energii uderzają w przedsiębiorców. Pisaliśmy w money o tym, jak branża szykuje się na trudny czas.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gigantyczna kara dla Biedronki. "Dostawcy mieli dość, mówili, że dodatkowe opłaty były na nich wymuszane"
Menadżerowie sieci przekazali kierownikom dyskontów Biedronka szczegółowe instrukcje. Jak wynika z informacji portalu, oświetlenie sklepów ma działać w godzinach ich pracy. W czasie towarowania ma być przygaszone. Po zmroku włączone będzie tylko oświetlenie na parkingach i logotypów. Oświetlenie ma być wyłączone w biurach, toaletach i stołówkach, gdy nie są używane.
Na tym nie koniec. Oszczędzanie ma dotyczyć także systemów wentylacji, klimatyzycji i ogrzewania. Sieć wyznaczyła nowe parametry grzania i chłodzenia.
Natalia Rompska-Żuk, menedżerka sieci Biedronka, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl wyjaśnia, że "założeniem nowego programu jest efektywne wykorzystanie energii". W tym celu pracownicy przejdą szkolenia.
- Przygotowaliśmy dla pracowników wskazówki oraz standardy efektywnego wykorzystania energii w Biedronkach, a także wprowadziliśmy szereg technicznych optymalizacji. Zmiana przyzwyczajeń w używaniu energii pozwala ograniczyć jej koszty od 5 do 15 proc. rocznie – mówi.
Zima to dla handlu czas walki o przetrwanie
Jak informuje portal, to kolejny etap optymalizacji zużycia energii w sieci. Pierwszym były remonty sklepów i wymiana sprzętu, m.in. chłodziarek, zamrażarek, oświetlenia, instalacji grzewczych. Sieć stawia także na fotowoltaikę. Do końca 2025 r. dwa tysiące sklepów zostanie wyposażone w instalacje fotowoltaiczne.
Nadchodząca zima będzie dla handlu czasem walki o przetrwanie. Tylko w czasie wakacji liczba sklepów zmniejszyła się o ponad 700. Kryzys energetyczny przeraża także wielkich graczy. Zofia Morbiato, dyrektor generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, przyznaje, że w galeriach handlowych już pojawiają się pomysły, by skracać godziny otwarcia i ograniczać oświetlenie.