Z danych amerykańskiej firmy AdImpact zajmującej się śledzeniem reklam wynika, że w związku ze zbliżającym się dniem wyborów, tylko w zeszłym tygodniu na reklamy polityczne wydano niemal miliard dol. - donosi CNBC.
Dokładna kwota z ostatnich 7 dni to 994 mln dol. - precyzuje portal i jak podkreśla to wyścig prezydencki pochłonął największe kwoty. Na spoty sztabów Kamali Harris i Donalda Trupa wydano ponad 272 mln dolarów. Pozostała część obejmowała wybory niższego szczebla - gubernatorskie i kongresowe - w całym kraju.
Jak podkreśla CNBC, to jeszcze nie jest koniec wydatków, bowiem ponad 300 milionów dolarów już zostało zarezerwowane w przyszłym czasie reklamowym między niedzielą a wtorkiem.
Kampania reklamowa kandydata Republikanów Donalda Trumpa nieznacznie przewyższyła w okresie od 27 października do 2 listopada wydatki na reklamę kampanii wiceprezydent Kamali Harris w przedziale od 43,4 mln do 40,7 mln dolarów - wylicza AdImpact.
Obie kampanie są wspierane przez szereg tzw. Super PAC-ów, komitetów wyborczych wspierających kandydatów, lecz formalnie z nimi niezwiązanych. Są to często podmioty związane z miliarderami. I, jak zaznacza CNBC, to właśnie demokratyczne super PAC-i pomogły partii nieznacznie przewyższyć wydatki Republikanów w tym okresie w wyścigu prezydenckim.