Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
turystyka
07.08.2020 09:57

Bon turystyczny. Kto dostanie pieniądze z reklamacji?

Nadal nie wiadomo, jak rozpatrywać reklamacje usług opłaconych bonem turystycznym. Przedsiębiorcy zastanawiają się, komu i w jakiej formie zwracać pieniądze w przypadku, gdy są zastrzeżenia do wykonanej usługi.

Podziel się
Dodaj komentarz
(WP)
Bon turystyczny. Nie wiadomo, komu zwracać pieniądze.

Bonem turystycznym można opłacić rezerwację w hotelu. Można też z góry zapłacić za cały pobyt. Jeśli jednak klient będzie chciał reklamować usługę, to nie wiadomo komu w takiej sytuacji zwrócić pieniądze.

– Ustawa jest lakoniczna i pisana szybko. Nic więc dziwnego, że są problemy z jej interpretacją. Nie jest np. jasne, kto otrzyma zwrot za niewypełnioną usługę hotelarską po potrąceniu kosztów rezerwacji. Ustawa nie reguluje też, co powinien zrobić usługodawca, który źle wywiązał się z umowy. Nie wiadomo, do kogo trafią środki po wszczęciu procedury reklamacyjnej – do niezadowolonego klienta czy do POT. Są też wątpliwości, czy bon można odsprzedać – wylicza w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Piotr Cybula, radca pracy specjalizujący się w prawie turystycznym.

Jak podaje dziennik, odpowiedzi na pytania o zwrot pieniędzy nie udziela też Polska Oranizacja Turystyczna, która odsyła dziennikarzy do resortu rozwoju.

Oglądaj też: Zwolnienie ze składek na trzy miesiące i co dalej? Zapytaliśmy prezes ZUS

– POT nie ponosi odpowiedzialności za usługi przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego. Rodzic ma prawo do reklamowania usługi turystycznej, ale to, czy reklamacja zostanie uznana, zależy od przedsiębiorcy – mówi "Rzeczpospolitej" Grzegorz Cendrowski, rzecznik prasowy POT.

Hotelarze mają też problem ze zwrotami opłat za rezerwację. W wielu obiektach rezygnacja z rezerwacji jest możliwa po potrąceni pewnej części kwoty. Na jakie konto i w jakiej formie dokonać zwrotu? Tego przedsiębiorcy nie wiedzą.

– Znaków zapytania jest dużo. Bon to pozytywna, acz niedopracowana inicjatywa. Liczę na reakcje i wyjaśnienia Polskiej Organizacji Turystycznej – mówi "Rzeczpospolitej" Marek Łuczyński, prezes zarządu Polskiej Izby Hotelarstwa.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: turystyka, bon turystyczny, gospodarka, wiadomości
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
07-08-2020

krzysmarcin88Bardzo dziwne sytuacje się wyprawiają w tym kraju i na całym świecie. Parę dni temu czytałem na blogu Kejti jak młoda kobieta w jeden dzień zarobiła … Czytaj całość

07-08-2020

WryugdTak to gigantyczny problem. Już widzę te załzawione oczy właścicieli którzy obdzwaniaja wszystkich jak to zwrócić pieniądze.

09-08-2020

PolakZnowu ustawa pisowska pisana na kolanie. Wyborcze lapowki i ich konsekwencje.

Rozwiń komentarze (4)