Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Bony i karty podarunkowe na święta. Firmy wydadzą prawie 2 mld zł

1
Podziel się:

Mniej gotówki, a więcej imprez świątecznych. Choć o połowę wzrosła liczba firm, które o okresie świątecznym obdarowuje pracowników profitami, to coraz częściej zamiast wyższych premii pracodawcy organizują dla podwładnych imprezy świąteczne.

Mniej gotówki, a więcej imprez świątecznych.
Mniej gotówki, a więcej imprez świątecznych. (Fotolia)

84 proc., polskich firm zaplanowała z okazji świąt Bożego Narodzenia specjalne świadczenia na pracowników - wynika z badania pracodawców przeprowadzonego przez agencję zatrudnienia Randstad, które opisuje "Rzeczpospolita".

O połowę w stosunku do poprzedniego roku wzrosła liczba tych pracodawców, którzy wydadzą na pracownika ponad 500 zł. Dziś będzie to co piąta firma. Ale co trzecia zamierza przeznaczyć na pracownika między 100 a 300 zł.

W sumie blisko 2 mld zł wydadzą firmy na gwiazdkowe bony i karty podarunkowe dla pracowników, bo to właśnie ta forma "obdarowywania" podwładnych jest najbardziej popularna.

Zobacz także: Zakupy. Tak nas robią "na szaro" w sklepach

Jak zauważają eksperci Randstad, Randstad, silna presja płacowa, wymaga od pracodawców działań. Starają się oni na nią odpowiadać nie tyle poprzez podwyżki, ile poprzez jednorazowe działania – w tym gwiazdkowe benefity - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Jak wskazuje dziennik forma również się zmienia. Firmy chętniej organizują gwiazdkowe imprezy niż zwiększają pulę premii. Mogą być to wigilie firmowe lub tzw. "śledzik". Zwykle w restauracjach, rzadziej w przyzakładowych stołówkach lub po prostu w siedzibie firmy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
ww
4 lata temu
Ale bzdury, chyba tylko w firmach skarbu państwa