Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Budowa dróg. Latem Polska ugrzęźnie w korkach

81
Podziel się

Szybki przyrost liczby samochodów na drogach, kumulacja inwestycji drogowych, problemy z wykonawcami, a do tego problemy z budową krajowego systemu zarządzania ruchem. To wszystko sprawi, że już latem poruszanie się po Polsce samochodem będzie wyjątkowo uciążliwe.

Tempo wzrostu liczby samochodów na drogach jeszcze przyspieszyło w ostatnich latach.
Tempo wzrostu liczby samochodów na drogach jeszcze przyspieszyło w ostatnich latach. (Wojciech Strożyk/Reporter)
bDzqFMXp

O czekających nas poważnych problemach z poruszaniem się po Polsce pisze "Rzeczpospolita". Gazeta wskazuje na zbieg czynników, które sprawią, że w najbliższych latach nie unikniemy stania w wielkich korkach.

Pierwszym problemem jest nieustanny, bardzo szybki przyrost liczby samochodów, które musi przyjąć system drów w Polsce. Ruch rośnie aż 5-10 proc. rocznie, za czym nie nadąża budowa nowych dróg. Kilkukrotnie wzrosła liczba miejsc, gdzie w ciągu doby przejeżdża 40 tys. aut.

Zobacz także: Wideo: firmy uciekają z placów budowy nowych dróg
bDzqFMXr

Kolejna sprawa to kumulacja inwestycji drogowych. Szczególnie uciążliwa będzie mająca trwać aż trzy lata przeróbka gierkówki na autostradę A1 między Łodzią a Częstochową. Ograniczenie ruchu do jednego pasa będzie oznaczało poważne zatory.

Dodatkowo, prowadząca inwestycje na głównych szlakach drogowych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma coraz większy kłopot z wykonawcami, którzy nie wywiązują się z realizacji kontraktów i przedstawiają żądania pokrycia wzrostu kosztów. Dotyczy to głównie włoskich firm, takich jak Salini czy Pizzarotti.

bDzqFMXx

Sposobem na rozładowanie korków miał być Krajowy System Zarządzania Ruchem (KSZR), którego budowa ma pochłonąć 4 mld zł. Już w przyszłym roku ma 1.2 tys. km autostrad i ekspresówek miały pojawić się setki urządzeń pomiarowych, wyświetlaczy, sygnalizatorów i kamer.

Na razie kontrakt ma roczne opóźnienie i wszystko wskazuje na to, że poślizg jeszcze się zwiększy.

KSZR będzie pozwalał na szybkie reagowanie na pojawiające się zakłócenia ruchu i wprowadzanie czasowych rozwiązań, takich jak zakaz wyprzedzania dla ciężarówek, przekierowywanie samochodów na objazdy czy otwieranie lub zamykanie poszczególnych pasów ruchu.

bDzqFMXy

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bDzqFMXS
wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(81)
San Anton
2 lata temu
Wczoraj jechałem samochodem z centrum Warszawy do Krakowa (rejon Bronowic). Przestrzegając przepisy zajęło mi to 3 godz. 15 minut. Gdyby S7 była zbudowana na terenie woj. małopolskiego to zajęłoby to ok. 2,5 godziny. Jedyny problem w tej chwili to przejazd przez Skarżysko gdzie trwa budowa. Trochę za bardzo katastroficzne te wasze artykuły.
8491
2 lata temu
Ludzie , ten program , nie dla takich dzbanow z PIS.
Reggi
2 lata temu
Jakoś nie jestem zdziwiony problemami z budową dróg. Najpierw rząd wybiera najtańszą ofertę, nie sprawdza, czy cena jest realna, a potem nagle zdziwienie. A nagrody za wybranie najtańszej opcji, proszę nie zapomnieć o nagrodach! W końcu im się należą!
bDzqFMXT
kierowca
2 lata temu
Ha ha ha! "autostrady" - ha ha ha! Najbardziej obciążona A2 ("kulczykowa") I NAJDROŻSZA W EUROPIE jest podobno NIEOPŁACALNA, bo jest tam ZA MAŁY RUCH. Ha ha ha! I rząd, tajne i jawne służby NIE ROBIĄ NIC Z TYM ZŁODZIEJSTWEM!
Bogdan
2 lata temu
W.lato.jest.zakorkowana.cala.europa. nie.tylko.Polska.drogi.redaktorze
...
Następna strona