Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Daimler traci zyski. Niemiecki producent samochodów obciążony aferą dieselgate

14
Podziel się:

Właściciel marki Mercedes-Benz odnotował spadek zysków. Tłumaczy je zarzutami o udział w aferze dieslowej.

Właściciel marki Mercedes-Benz odnotował spadek zysków.
Właściciel marki Mercedes-Benz odnotował spadek zysków. (WP.PL, Piotr Mokwiński)

Zysk operacyjny koncernu Daimler skurczył się o około połowę w porównaniu do poprzedniego roku - pisze Polska Agencja Prasowa powołująca się na informacje Bloomberga. Wyniósł on 5,6 mld euro, daleko poniżeń oczekiwań analityków.

Miniony rok był trudny dla koncernu. Jak przypomina PAP, Daimler już wcześniej ostrzegał przed spadkiem zysków związanym z napięciami handlowymi, cłami i spowolnieniem w branży motoryzacyjnej na całym świecie.

Jednak nie tylko w tym właściciele marki Mercedes-Benz upatrują przyczyny spadku zysku. Wśród powodów wymienia również koszty związane z zarzutami o udział w tzw. aferze dieselgate. Chodzi o fałszowanie wyników badań dotyczących spełniania przez silniki norm emisyjnych poprzez stosowanie tzw. urządzeń udaremniających - wyjaśnia PAP.

Komisja Europejska na początku kwietnia ubiegłego roku wystosowała zarzuty wobec niemieckich producentów w tym Daimlera określanych jako "krąg pięciu".

Zobacz także: Obejrzyj także: Kiedy polski pozew przeciw VW?

W efekcie Daimler musiał przeprowadzić w Niemczech akcję przywoławczą ponad 3 mln samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne, wzywając do serwisów, by wprowadzić poprawki w systemie neutralizacji spalin.

- Publiczna debata na temat silników Diesla powoduje niepewność - zwłaszcza wśród naszych klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się na dodatkowe środki, aby uspokoić kierowców samochodów z silnikiem wysokoprężnym i wzmocnić zaufanie technologii diesla - powiedział Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz cytowany w listopadzie przez "Dziennik Gazetę Prawną". - Jesteśmy przekonani, że silniki wysokoprężne będą nadal stałym elementem oferty napędowej - zapewniał wówczas.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przezdziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
123
5 lata temu
nope moje kochane niemaszki zwyczajnie rynek wam konkurencja podbiera, do tego sorry ale paskudny kawal wielkiego trzeszczacego plastiku na srodku deski rozdzielczej i to w E klasie?!?!?! Z tego calego "premium" zostala juz tylko cena zakupu + ogromna utrata wartosci + ogromne koszty serwisu...
Krool
5 lata temu
Najdroższy plastik świata
j.
5 lata temu
Niemiecka jakość to już jest czas przeszły
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Słaba sprzeda...
4 lata temu
A może to problem ze w dwu salonach w jakich byłem nikt się nie rusza do klienta, nikt klienta nie wita, nikt nie chce odpowiadać na pytania. I tak siedzą handlowcy na .... literach gadają przez telefoniki , poprawiaja fryzury i sprzedaż maleje?
Alan
5 lata temu
Mój zaczął gnić po 3 latach,nigdy więcej
Seba
5 lata temu
Przeszedłem się na azjatyckie auto,może prestiż mniejszy ale koniec z niemieckimi
Mat
5 lata temu
Mercedes to chyba chinski sabotaz.
se
5 lata temu
Może w jakość pójść?