Dm-drogerie markt wchodzi do Polski. Ruszyła rekrutacja, na razie w jednym mieście
Trzyletnie doświadczenie, znajomość programów komputerowych i swobodna komunikacja w języku niemieckim – takim oczekiwaniom musi sprostać osoba, która chce być kierownikiem sklepu Dm-drogerie markt. Sieć wkrótce wejdzie do Polski. Rozpoczęła kompletowanie zespołu.
Rossmann i pozostałe sieci handlowe muszą się mieć na baczności. Jeden z największy europejskich graczy na rynku drogeryjnym, niemiecka sieć Dm-drogerie markt planuje uruchomić w naszym kraju sieć swoich placówek. Pierwsze powstaną we Wrocławia, ale pewne jest, że sieć chce działać na terenie całego kraju.
W internecie pojawiły się pierwsze ogłoszenia o pracę. Wszystkie dotyczą stolicy Dolnego Śląska. W pierwszej kolejności firma szuka managera regionalnego, kierownika sklepu i konsultanta IT.
Bez znajomości niemieckiego nie zrobi się kariery w Dm-drogerie
Od kierownika sklepu oczekuje się wykształcenia kierunkowego lub co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w handlu detalicznym, najlepiej w sektorze drogeryjnym, ale nie jest to warunek konieczny. Kandydat powinien umieć obsługiwać programy komputerowe i aplikacje mobilne, dobrze też, by miał doświadczenie w zarządzaniu zespołem będzie dodatkowym atutem. Kryterium, które najbardziej może odsiać potencjalnych zainteresowanych, jest wymóg bardzo dobrej znajomości języka niemieckiego (co najmniej na poziomie C1).
Garnki i tace zamienili na szpachle i młotki. Właściciel restauracji z pracownikami zostali budowlańcami
Od managera regionalnego oczekuje się nie tylko znajomości niemieckiego, ale i angielskiego. Ponadto musi wykazać kilkuletnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu obszarem sprzedaży.
W ogłoszeniu nie wskazano wynagrodzenia, na jakie mogą liczyć zatrudnieni. Jest tylko mowa o "pełnym etacie", ale w ofercie nie potwierdzono, czy chodzi o 40-godzinny tydzień pracy w oparciu o umowy cywilne czy jednak umowę o pracę.
Jak widać, w pierwszej kolejności Dm-drogerie market szuka osób, które "postawią" sieć w Polsce i dopiero później rekrutować będzie pracowników poszczególnych sklepów. Nie podano, ile placówek firma planuje u nas tworzyć w tym roku.  
Polacy chodzą do Rossmanna
Niekwestionowanym liderem na polskim rynku pozostaje Rossmann. W połowie lutego otwarta została 1500. Drogeria sieci w Polsce. Pierwszy sklep z biało-czerwonym logo zaprosił na zakupy 28 lat temu w Łodzi przy Piotrkowskiej. Sieć zatrudnia 18,7 tys. pracowników, a jej obroty przekraczają 10,4 mld zł rocznie.
A jak radzi sobie konkurencja? Pod koniec 2020 r. Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja przeprowadziła głęboką restrukturyzację sieci drogerii Hebe oraz sieci aptek. Firma zamknęła 29 sklepów, a otworzyła jedynie 12 placówek. Liczba sklepów spadła z 273 na koniec 2019 r. do 256 na koniec 2020 r.
Trzeci na podium Super-Pharm ma w Polsce jedynie 80 placówek.