Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Drastyczne podwyżki w Niemczech. Świnoujście szykuje się na najazd

79
Podziel się:

W Niemczech szykuje się wzrost opłat za przejazd drogami aż o 84 proc. Operatorzy promów z niecierpliwością oczekują na podwyżki niemieckiego myta. Przewidują, że skłonią one przewoźników do korzystania z drogi ekspresowej S3 oraz terminalu w Świnoujściu.

Drastyczne podwyżki w Niemczech. Świnoujście szykuje się na najazd
Port oraz operatorzy promowi w Szczecinie już przygotowują się na transportowy boom (East News, Gerard/Reporter)

Konrad Gałan, prezes Galan Logistics, wskazuje, że podwyżka maut oznacza dodatkowe 200 euro na trasie Czechy-Rostock. Jest pewny, że to przełoży się na wzmożony ruch do terminalu w Świnoujściu, gdzie promy odpływają już co 4 godziny - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Jolantą Okońska-Kubica

Port oraz operatorzy promowi w Szczecinie już przygotowują się na boom. Jak informuje dziennik w październiku uruchomiono nowy terminal promowy, który jest w stanie obsługiwać jednostki o długości do 270 m. Przebudowano tory kolejowe na zapleczu stanowisk promowych nr 4 i 5. Powstała również nowa estakada nad stacją kolejową Świnoujście, która połączyła zaplecze z terenem terminalu. Koszt inwestycji wyniósł 185 mln zł.

Promy Unity Line, Polferries i TT Line odpływają ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga. Prom budowany we Włoszech uzupełni flotę Polferries na linii Świnoujście-Ystad na przełomie II i III kwartału 2024 roku. Program Batory, realizowany w polskiej stoczni, przebiega zgodnie z harmonogramem. Statek dla PŻB zostanie oddany jako trzeci w kolejce w 2027 roku - informuje "Rzeczpospolita".

Budowa nowych dróg. To szansa dla Świnoujścia

Jak czytamy w dzienniku, dobrą wiadomością dla Świnoujścia i jego terminalu jest budowa drogi D11 w Czechach, która połączy ten kraj poprzez drogę ekspresową S3 ze Świnoujściem. Minister transportu Czech, Martin Kupka, dotrzymał słowa i pomimo 2-letniego opóźnienia rozpoczął inwestycje.

Wykonawcą jest Budimex, a minister infrastruktury Andrzej Adamczyk jest przekonany, że firma sprawnie poprowadzi tę inwestycję. Zakończenie budowy D11 planowane jest na 2027 rok. GDDKiA buduje odcinek Troszyn-Świnoujście długości 33 km, który będzie gotowy w przyszłym roku. Podobnie jak ostatni odcinek S3 w woj. dolnośląskim Bolków-Kamienna Góra długości 16 km - czytamy w dzienniku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(79)
WYRÓŻNIONE
SKALA POLEXIT
12 miesięcy temu
BARDZIEJ SIĘ NAM OPŁACA UPADEK NIEMIEC NIŻ BYCIE POD NIEMIECKIM BUTEM .
Olek
12 miesięcy temu
Co na to praworządna Bruksela. Przecież koledzy nie krzywdzą Niemców.
Qwas
12 miesięcy temu
Czy auta na obcych rejestracjach muszą jeździć po Polsce za friko. My jadąc na Sk, Czechy winiety kupujemy. A te na obcych nie wyglądają jak uciekinierzy,tylko bogaci turyści
NAJNOWSZE KOMENTARZE (79)
Leń
12 miesięcy temu
Helmuty zaatakują prędzej miz nem się wydaje.
Miś
12 miesięcy temu
Zaraz będziemy zarabiać PO 600 ojro. Super.
MD1975
12 miesięcy temu
Ludzie piszcie te artykuły z sensem. Najpierw jest mowa o trasie drogowej w Świnoujście - Rostock po czym dalej w tekście czytamy że połączenia ze Świnoujścia promowe są do Ystad i Trelleborga. Jaki to ma związek z przejazdem do Rostocku? Dwa pierwsze miasta są w Szwecji a Rostock w Niemczech.
Qwas
12 miesięcy temu
Czy auta na obcych rejestracjach muszą jeździć po Polsce za friko. My jadąc na Sk, Czechy winiety kupujemy. A te na obcych nie wyglądają jak uciekinierzy,tylko bogaci turyści
...taka prawd...
12 miesięcy temu
...DLACZEGO W POLSCE TAK JAK W NIEMCZECH NIE WPROWADZĄ MYTA NA GPS ...TIR WYJEŻDŻA Z FIRMY I JUŻ PŁACI...A NIE JAK W PL -OMIJANIE BRAMEK I ROZJEŻDŻANIE LOKALNYCH DRÓG,MIAST I MIASTECZEK !
...
Następna strona