Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Patryk Skrzat
|

Drogowcy wrócili do drążenia tunelu na Zakopiance

16
Podziel się:

Robotnicy wznowili prace przy drążeniu tunelu pod górą Mały Luboń w ciągu drogi S7. Prace na Zakopiance stanęły przez podwykonawcę.

Do tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem
Do tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem (GDDKiA)

Jak informowaliśmy w money.pl, za budowę odpowiada sławetna włoska spółka Astaldi, jednak tym razem problemem był podwykonawca. Prac przy drążeniu tunelu nie prowadzono od stycznia 2019 r. z powodu braku stalowych profili, które miał dostarczyć włoski podwykonawca. Mówiło się, że opóźnienie może potrwać nawet kilka miesięcy. W piątek jednak pracownicy wrócili do pracy.

Tunel drążony jest pod górą Mały Luboń, w ciągu budowanej S7 Lubien - Rabka Zdrój, na odcinku Naprawa - Skomielna Biała. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,prace przy drążeniu tunelu prowadzone będą przez całą dobę, włącznie z sobotami i niedzielami. Natomiast pale wielkośrednicowe przy portalu południowym tunelu wbijane będą po 12 godzin dziennie.

Zobacz także: Budowlanka. "Będą upadłości, firmy będą porzucały kontrakty"

Zadaniem pali wielkośrednicowych będzie zabezpieczenie osuwisk usytuowanych przy południowym wlocie do tunelu. Po zabezpieczeniu osuwisk rozpocznie się drążenie czwartego otworu. Pale zabezpieczą także budynek wentylatorowni, który usytuowany będzie przez wlotem do tunelu. Powstanie 150 pali, o średnicy 1,20 m każdy. Osadzone zostaną na głębokości od 14 do 30 metrów.

Do tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem, wykonano 1807 m obudowy tunelu po linii łuku i 2041 m obudowy w poziomie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(16)
Mat
3 lata temu
W Skomielnej Białej Trasa od wylotu z tunelu miała iść w dolince co najmniej 400 metrów od najbliższych zabudowań. Tymczasem lepiej było wykarczować las przez środek i i puścić trasę na łąkach niemal graniczących z podwórkami. Ale w Lubniu jeszcze lepiej ludzi uraczyli ekranami przed oknami.
Piotr
3 lata temu
Nowe drogi Tak a stare to ruina gorsze jak w Rosji,ale aby do wyborów a potem ani dróg ani prelegenta .
Wojtek
3 lata temu
pale wielkośrednicowe - redaktorku, tego się nie wbija a wierci i betonuje.... choć troszkę trudu....
OTTO
3 lata temu
Zastanawiam sie dlaczego nie robi tego SKANSKA przeciez to mistrzowska firma
bart
3 lata temu
Jak to beda pracowali w niedzielę.Halo dobra zmiano i ty na to pozwalasz???? Skandal.