Dziennikarka money.pl Karolina Wysota z nagrodą Press Club Polska
Karolina Wysota została laureatką Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska. Wyróżnienie dziennikarce money.pl przyznano za cykl publikacji dotyczących afery Cinkciarz.pl.
Karolina Wysota została doceniona za serię tekstów dotyczących afery wokół internetowego kantoru. Wskutek działań firmy Cinkciarz.pl Polacy mieli problem z odzyskaniem wpłaconych tam pieniędzy. Chodzi m.in. o artykuły: Klienci znanej firmy skarżą się na problemy. W sieci wrze. Sprawa pod lupą KNF i UOKiK; Jak Cinkciarz poszedł do NBP po pieniądze i licencję bankową czy Mieli budować dom w Polsce. Stracili oszczędności życia.
Trójka finalistów
W gronie finalistów Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska był także Szymon Jadczak - dziennikarz Wirtualnej Polski - nominowany za publikację Bóg, Ojczyzna, fortepian. Jak ludzie PiS dali się ograć sprytnemu Szwajcarowi. Finalistą był też Rafał Pikuła z Magazynu Spider’s Web+, doceniony za cykl artykułów na temat wpływu nowoczesnych technologii na finanse osobiste.
Podczas gali przyznano także Nagrodę im. Dariusza Fikusa 2025 za dziennikarstwo najwyższej próby. Zwyciężczynią została dziennikarka Wirtualnej Polski Tatiana Kolesnytchenko. Jak czytamy w uzasadnieniu, "jury doceniło jej poruszającą publikację 'Pamiętaj: robaków rozgryzać nie wolno. Głód w rosyjskiej niewoli zabija powoli', w której z niezwykłą siłą opisała realia życia ukraińskich jeńców wojennych w rosyjskiej niewoli".
W ubiegłym roku w konkursie Press Clubu Polska również zostali docenieni dziennikarze Wirtualnej Polski. Mateusz Ratajczak i Patryk Słowik znaleźli się wśród trójki finalistów za publikację Spór o miliony. Klienci Getin Noble Bank żądają zwrotu pieniędzy i kierują sprawę do UOKiK.
Z kolei szef redakcji money.pl Łukasz Kijek w ubiegłym roku zdobył nagrodę Grand Press Economy. Autor kanału "Biznes Klasa" na YouTube został doceniony "za wnikliwe rozmowy o gospodarce i pieniądzach oraz za zwiększenie znaczenia dziennikarstwa gospodarczego i promowanie go wśród odbiorców spoza świata ekonomii".