Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Izdebska-Białka
|
aktualizacja

Elektromobilność. Ruszają prace nad polskim samochodem dostawczym na prąd

43
Podziel się:

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzygnęło wstępny etap konkursu na polski uniwersalny pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym. Największą liczbę punktów zebrała spółka Veramo Lab z Elbląga, która pokazała projekt e-vana o nazwie Sevi.

Elektromobilność. Ruszają prace nad polskim samochodem dostawczym na prąd
Warszawa, 28.09.2020. Most Południowy, budowany w cišgu obwodnicy Warszawy, 28 bm. Przeprawa stanowić będzie cześć drogi ekspresowej S2. Połšczy węzeł �Przyczółkowa�, znajdujšcy się w Wilanowie z węzłem �Wał Miedzeszyński� w Wawrze. (amb) PAP/Leszek Szymański (PAP, PAP/Leszek Szymański, Leszek Szymañski)

"Rzeczpospolita", która pisze o sprawie, zastrzega, że do stworzenia takiej konstrukcji jeszcze daleka droga. Na tym etapie wybrano dziesięć firm i konsorcjów, które teraz wezmą udział w postępowaniu (w trybie zamówienia przedkomercyjnego) na przygotowanie koncepcji samochodu.

Spółka, która na tym etapie zdobyła największą liczbę punktów to Veramo Lab z Elbląga, w konsorcjum z niemieckim Eurabusem.

Zobacz także: Obejrzyj także: Elektromobilność. "Rząd naobiecywał, a dopłaca na jeździdełka dla najzamożniejszych"

Za tym projektem, jak zauważa "Rzeczpospolita", stoi Marcin Jastrzębski, były prezes gdańskiego Lotosu (za rządów PiS), a od sierpnia br. członek rady nadzorczej Banku Ochrony Środowiska.

Ile kosztowałaby budowa e-vana? Na razie trudno to określić. Musiałby on jednak konkurować z markami największych producentów samochodów - podkreśla dziennik.

"Rz" zwraca uwagę, że za NCBR ciągnie się porażka wartego ponad 3 mld zł programu e-BUS. Planowano wtedy budowę 1100 elektrycznych autobusów. Pierwszy konkurs zakończył się fiaskiem i kompromitacją organizatorów: do realizacji przedsięwzięcia wybrany został balansujący na krawędzi bankructwa Ursus. Do drugiego konkursu zgłosili się oferenci, ale NCBR zamknęło program.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(43)
nic nowego
4 lata temu
polscy kierowcy już jeżdżą pod prąd
kryl
4 lata temu
za nim ruszy ta produkcja to te auto mocno się zestarzeje, to marnowanie publicznych pieniędzy. Polskę nie stac ani finansowo ani technologicznie na budowe takich samochodów głównie z tego powodu, że sektor spółek publicznych jest niewydolny a nowe technologie wymagają bardzo sprawnego zarządzania i zaangażowania zespołów ludzkich, umiejętnego doboru ludzi i koncepcji a jak w spółkach skarbu panstwa dobrać racjonalnie ludzi bez legitymacji partyjnej.
lol
4 lata temu
nii potynka? a co?
lol
4 lata temu
na punt przeca my potenka wotorowa we eropyji na wotur ma byc ekilokicnie
SCAM
4 lata temu
to wspieranie importu zlomuashkenazyjskiego.. to scam i defraudacja polskich pieniedzy a złomu ashkenazyjskiego sprowadzanego zza odry nie bedzie mozna sprzedac to tylko finasowanie dla akwizytorów.. pozwalniac sasina wraz z katechetami ..tak nie może byc.
...
Następna strona