Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MKS
|
aktualizacja

Elektromobilność. W produkcji baterii wyrastamy na potęgę europejską

11
Podziel się:

Choć po polskich ulicach jeździ mniej aut elektrycznych niż po miastach na zachodzie Europy, to i tak mamy swój udział w rozwoju tego segmentu motoryzacyjnego. Nasz kraj staje się potęgą w zakresie produkcji baterii samochodowych.

Elektromobilność. W produkcji baterii wyrastamy na potęgę europejską
Po polskich drogach jeździ niewiele samochodów elektrycznych, za to "wyposażamy" auta z całej Europy (Pixabay)

Zapotrzebowanie na baterie do elektrycznych samochodów nieustannie rośnie. Powołując się na dane organizacji europejskich producentów samochodów "Rzeczpospolita" zauważa, że w 2020 r. udział zelektryfikowanych aut w nowo rejestrowanych pojazdach wzrósł z 3 proc. w 2019 r. do 10,5 proc. W ostatnim kwartale zeszłego roku co szóste sprzedawane auto miało napęd elektryczny.

Daje to ogromne pole do popisu producentom wszelkiego rodzaju elementów i akcesoriów, w tym – właśnie baterii. Baterie "wyjeżdżają" z fabryki LG pod Wrocławiem oraz fabryki Daimlera w Jaworze. Ten drugi zakład zwiększy w tym roku produkcję, by sprostać zamówieniom. Pierwsza linia produkująca baterie PB już działa, dwie kolejne są testowane. Docelowo produkcja ma przekroczyć 100 tys. sztuk rocznie. Fabryka zatrudnia obecnie prawie 1250 osób.

W czerwcu zeszłego roku pisaliśmy, że belgijska grupa Umicore od Europejskiego Banku Inwestycyjnego 125 mln euro na wybudowanie fabryki w Polsce. Zakład w Nysie ma produkować materiały do akumulatorów dla pojazdów elektrycznych. Będą w nim produkowane materiały katodowe, które następnie posłużą producentom akumulatorów litowo-jonowych, wykorzystywanych w pojazdach elektrycznych.

Zobacz także: Samochody na wodór w 2021 roku w Polsce. "Emitują czystą parę wodną"

Efekt kuli śniegowej

Dzięki nowym inwestycjom wzrośnie również produkcja komponentów do baterii – druga linia produkcyjna powstaje na przykład na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Tak nowoczesne technologie nie funkcjonują w próżni i przyciągają kolejne firmy zajmujące się wysokimi technologiami. I to nie będą tylko polskie przedsiębiorstwa, lecz także z zagranicy, np. z Chin. "Rz" zauważa, że firmy z tego kraju coraz chętniej angażują się w europejski rynek baterii do samochodów elektrycznych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
Bestia
7 miesięcy temu
Potega to sa producencie samochodow elektrycznych z Niemiec itp. W Polsce znajduaj sie ich fabryki i polscy pracownicy. O CZYM WY TU PISZECIE?
Bzdura, nie p...
7 miesięcy temu
Co za propaganda, jak za PZPR! WYSTARCZY porównać wolumen kosztów inwestycji, przeważnie chińskich, w całej Europie. I czar pryśnie.
zdr 9r
7 miesięcy temu
Niestety produkcja obecnie ucieka za ocean, głównie do Stanów, gdzie dostają ogromne dotacje finansowe za produkowane baterie do ev (aut elektrycznych) na terenie NAFTA. Identycznie jest promowana produkcja EV za oceanem.
zdr 9r
7 miesięcy temu
Niestety produkcja obecnie ucieka za ocean, głównie do Stanów, gdzie dostają ogromne dotacje finansowe za produkowane baterie do ev (aut elektrycznych) na terenie NAFTA. Identycznie jest promowana produkcja EV za oceanem.
mariposa
3 lata temu
Czy te zuzyte tez przyjmujecie spowrotem? 🤗