Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Enter Air ma porozumienie z Boeingiem dotyczące odszkodowania i dostawy samolotów

1
Podziel się:

Enter Air zawarł z Boeingiem pakiet umów, w ramach którego rozlicza odszkodowanie za straty poniesione w wyniku uziemienia samolotów Boeing 737-8 Max oraz przesuwa dostawę czterech wcześniej zamówionych samolotów,

Entr Air ustalił, że nowe samoloty od Boeinga zostaną dołączone do floty później niż pierwotnie zakładano
Entr Air ustalił, że nowe samoloty od Boeinga zostaną dołączone do floty później niż pierwotnie zakładano (Pixabay)

"Pomimo kryzysowej sytuacji trzeba myśleć o przyszłości. Dlatego uzgodniliśmy z Boeingiem zamówienie dodatkowych czterech samolotów modelu 737-8. Dwa z nich są jako 'potwierdzone zamówienia', a dwa jako opcje. Uważamy, że maszyny amerykańskiego producenta, po wszystkich modyfikacjach i sprawdzeniach, jakie przeszły, będą najlepszymi samolotami na świecie przez długie lata. W umowie zabezpieczyliśmy sobie także opcję zamiany tego zamówienia na inny wariant samolotu, jeśli taki będzie przydatny dla naszego modelu biznesowego" - powiedział członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.

Enter Air posiada aktualnie dwa Boeingi 737-8 MAX dostarczone na przełomie 2018 i 2019 roku. Kolejne dwie maszyny miały pojawić się na przełomie 2020 i 2021, ale zgodnie z podpisanym porozumieniem ich dostawa została przełożona o ponad 2,5 roku. Dostawy dodatkowych samolotów rozpoczną się za 6 lat. Zakup maszyn będzie finansowany głównie z kredytu i środków własnych, podano również.

Spółka nie planuje emisji akcji. Po podpisaniu umowy z Boeingiem łączna liczba zamówionych samolotów wyniesie osiem, w tym dwa w opcji. W horyzoncie 7 letnim, po zrealizowaniu całego zamówienia Enter Air będzie latał 10 nowymi Boeingami, podkreślono.

Zobacz także: Obejrzyj: Wakacje 2020. Taniej za granicę, ale ofert będzie mniej

- W pakiecie uzgodnionym z Boeingiem mamy też przesunięcie dostaw wcześniej zamówionych samolotów o ponad 2,5 roku. Sytuacja na rynku jest ciężka i w tej chwili nie ma sensu odbieranie kolejnych nowych samolotów, tym bardziej że oferty na finansowanie są dzisiaj mało atrakcyjne - powiedział Polaniecki.

Dodał, że trzecim elementem pakietu uzgodnionego z Boeingiem jest rozliczenie strat poniesionych w wyniku uziemienia 'Maxów'.

- Warunki ugody są objęte ścisłą tajemnicą, ale mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni ze sposobu w jaki Boeing potraktował nas jako swoich klientów. Wszystko było rozsądnie podliczone i uzgodnione tak jak to powinno wyglądać między dwoma poważnymi partnerami - wyjaśnił Polaniecki.

Ze względu na klauzule poufności w podpisanych umowach, spółka nie może podać kwot ani formy uzyskanych odszkodowań. Rekompensata będzie rozłożona w czasie i zostanie udzielona częściowo w gotówce, a częściowo w zniżkach na zakupy usług, części zamiennych i samolotów, zastrzeżono.

Enter Air jest notowany na GPW od 2015 roku. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
Leszek
4 lata temu
No zobaczymy Enter i LOT za rok.Obym sie mylil