Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Majsteria Materiał sponsorowany przez Majsteria

Fachowcy na wyciągnięcie ręki: Boom serwisów internetowych na żądanie

Podziel się:

W dzisiejszym świecie, który jest ściśle opleciony siecią internetową i w którym czas stał się jednym z najcenniejszych zasobów, potrzeby i oczekiwania konsumentów również się zmieniły. Internet zrewolucjonizował nasze życie i sposób, w jaki korzystamy z usług.

Fachowcy na wyciągnięcie ręki: Boom serwisów internetowych na żądanie
(materiały partnera)

Bez wychodzenia z domu można dziś zamówić jedzenie, a w sklepie internetowym kupić potrzebne produkty. Można także wynająć opiekunkę do dziecka czy znaleźć specjalistę praktycznie z każdej branży, który wykona usługę zgodnie z zapotrzebowaniem. To, co ostatnimi czasy bije rekordy popularności to serwisy internetowe zbudowane w oparciu o model biznesowy "na żądanie". Odmieniły one sposób, w jaki zamawiamy i otrzymujemy usługi. Warto przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu, aby zrozumieć dlaczego stają się one coraz bardziej nieodzowne zarówno dla klientów, jak i przedsiębiorców.

O czym przeczytasz w artykule?

  • Działalność branży usługowej w Internecie
  • Model na żądanie – czyli jak to dokładnie działa?
  • System wystawiania ocen wykonawcom
  • Dlaczego platformy internetowe łączące zleceniobiorców ze zleceniodawcami cieszą się taką popularnością?
  • Przykłady sukcesów podobnych portali
  • Czy Reverse Marketplace to rzeczywiście przyszłość usług?

Działalność branży usługowej w Internecie

Internet coraz silniej wpływa na naszą codzienność i, jak wynika z wielu badań i raportów, tendencja ta będzie się jeszcze pogłębiać. Polacy coraz więcej i chętniej kupują w sieci. Transakcje stają się bezpieczniejsze, a zwroty nietrafionych produktów łatwiejsze i niewymagające dużego zachodu. E-commerce nie opiera się jedynie na sprzedaży online konkretnych produktów, ale w ten obszar wchodzi również dostarczanie różnego rodzaju usług. W ostatnich latach pojawił się nowy trend, który odmienił sposób, w jaki osoby prywatne szukają i zatrudniają fachowców do pojedynczych zleceń. W świecie, w którym czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, serwisy internetowe, które na tzw. "żądanie" łączą zleceniobiorców ze zleceniodawcami cieszą się coraz większą popularnością. To miejsca, w których w prosty i wygodny sposób można określić swoje potrzeby, czyli wystawić zlecenie, a odpowiedni fachowcy – wykonawcy przedstawią w odpowiedzi stosowną ofertę. Szybko i przyjemnie. Mechanizm ten nie tylko zrewolucjonizował sposób, w jaki korzystamy na co dzień z usług, ale także stworzył nowe możliwości dla małych firm, które działają np. tylko lokalnie w tej niełatwej branży.

Model na żądanie – czyli jak to dokładnie działa?

Portale internetowe działające w modelu "na żądanie" funkcjonują w dość przejrzysty sposób. Umożliwiają one zlecającemu (czyli osobie poszukującej wykonawcy danej usługi) wystawienie zapotrzebowania – zlecenia poprzez swoją platformę. Kategorie, które funkcjonują w ramach takich serwisów mogą być różnorodne. Jeszcze kilka lat temu najczęściej wyszukiwaną branżą była branża budowlano-remontowa, jednak dziś, wśród potrzeb zgłaszających przez użytkowników, może być np. wynajęcie taksówki, znalezienie opiekunki do dziecka, naprawienie zepsutego sprzętu AGD, dostarczenie jedzenia na stypę, zamówienie ślubnej dekoracji czy przetłumaczenie dokumentacji medycznej. Tak naprawdę można znaleźć fachowca z niemal każdej możliwej branży, który wykona odpowiednią usługę.

Z reguły model działania takich serwisów opiera się na wystawieniu zlecenia, w którym użytkownik dokładnie opisuje, jakiej usługi oczekuje, gdzie ma być ona zrealizowana i na jakich warunkach. W odpowiedzi otrzymuje od kilku wykonawców szczegółową ofertę, odpowiadającą na jego potrzeby, określającą cenę, dostępność oraz zawierającą jeszcze dodatkowe szczegóły. Istnieje jeszcze druga droga – a mianowicie samodzielne poszukiwanie pasujących fachowców. Tę opcję umożliwia wykorzystanie intuicyjnej wyszukiwarki, w której można wybrać konkretną lokalizację i kategorię branży, w którą dana usługa jest wpisana.

System wystawiania ocen wykonawcom

To, co pomaga w dokonaniu ostatecznego wyboru to opinie innych użytkowników o danym wykonawcy. Klienci po realizacji zlecenia i odebraniu usługi mają możliwość wystawienia oceny. Ostateczna nota to podsumowanie końcowego efektu, komunikacji, terminowości, rzetelności i ogólnego przebiegu współpracy. Można również zostawić komentarz i dodać zdjęcia z realizacji. Wszystkie opinie są cenne, zarówno dla osób zastanawiających się, któremu fachowcowi zaufać i zlecić wykonanie usługi, jak i dla samych wykonawców, którzy pozytywnymi komentarzami zwiększają swoją wiarygodność.

Komentarze publikowane są bezpośrednio na internetowej wizytówce indywidualnego fachowca bądź firmy usługowej. Daje to możliwość łatwego zaprezentowania swoich usług w sieci, obok cennika, zakresu oferowanych usług czy innych istotnych szczegółów dotyczących prowadzonej działalności. Z pewnością jest to miejsce chętnie odwiedzane przez potencjalnych zleceniodawców.

Dlaczego platformy internetowe łączące zleceniobiorców ze zleceniodawcami cieszą się taką popularnością?

Model na żądanie jest ważny z kilku powodów. Po pierwsze, zapewnia ogromną wygodę zlecającym, którzy mogą szybko i łatwo znaleźć fachowców, mogących podjąć się realizacji zadań. Z drugiej strony to również ogromne wsparcie dla samych wykonawców. Ci drudzy, rejestrując się na platformie otrzymują dostęp do tysięcy zleceń i ostatecznie sami decydują czy podejmą współpracę z daną osobą. Kwestionariusze zleceniowe, które wypełniają użytkownicy poszukujący fachowców, pozwalają na szczegółowe opisanie przedmiotu usługi. To pozwala dopasować dane zapytanie do specyfiki działalności każdego wykonawcy. Dzięki temu tylko najbardziej dopasowane zlecenia będą trafiały na skrzynkę zleceniobiorcy. To zdecydowanie wpływa na zaoszczędzenie czasu i komfort obu stron transakcji.

Serwis internetowy, chociażby taki jak Majsteria.pl, pozwala stworzyć indywidualny profil działalności i już od pierwszego dnia zleceniobiorcy mogą zdobywać potencjalnych klientów. Zamiast tracić czas na samodzielne poszukiwanie zleceń i wydawać pieniądze na reklamę, wystarczy wysyłać spersonalizowane oferty w odpowiedzi na zapytanie. Zarejestrowanie swojej działalności w podobnym serwisie to znakomite rozwiązanie dla firm i indywidualnych zleceniobiorców, którzy wolą skupić się na realizacji zamówień niż na marketingu. O to ostatnie dba już sama platforma. Dbałość o wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarce Google czy zdobywanie nowych użytkowników to praca wykonywana po stronie wspomnianych serwisów – wpływa to oczywiście na ilość i jakość otrzymywanych zapytań ofertowych.

Przykłady sukcesów podobnych portali

Jednym z najbardziej znanych przykładów serwisów działających w modelu "na żądanie" jest Uber, który zrewolucjonizował branżę transportową. Dobrze prosperuje także portal Airbnb, który umożliwia ludziom wynajmować prywatne mieszkania lub pokoje na krótki czas, w tzw. systemie najmu krótkoterminowego. Doskonale na polskim rynku odnalazły się aplikacje pozwalające zamówić jedzenie z dostawą. Również platformy łączące zleceniodawców ze zleceniobiorcami nie narzekają na brak użytkowników. Do tego grona dołączył serwis Majsteria. Warto przyglądać się rozwojowi tej platformy – w końcu im większa konkurencja tym niższe ceny. 

Czy Reverse Marketplace to rzeczywiście przyszłość usług? 

Wydaje się, że serwisy działające w opisywany sposób, odpowiadające na żądanie klienta będą coraz lepiej odnajdować się na rynku. Ma na to wpływ m.in. sposób, w jaki korzystamy z usług i jak zarabiamy pieniądze. Wraz z rozwojem technologii można oczekiwać, że podobne modele będą dalej ewoluować i wprowadzać nowe możliwości odpowiadające na kolejne wyzwania. W miarę jak klienci stają się bardziej wymagający i poszukują bardziej spersonalizowanych usług, Reverse Marketplace może stać się nowym standardem w branży usługowej. Ostatecznie użytkownicy zadecydują, czy model "na żądanie" w usługach stanie się dominujący. Na pewno jest to trend, który zasługuje na uwagę i może przynieść fascynujące zmiany w sposobie, w jaki korzystamy z usług online. Warto więc już dziś samemu korzystać z możliwości jakie dają serwisy jak Majsteria, Airnb czy Uber, sprawdzać dostępne opcje i obserwować, jak ich rozwój kontynuuje rewolucję w sposobie, w jaki funkcjonuje nasza gospodarka i nasze codzienne życie.

Materiał sponsorowany przez Majsteria

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl