Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|
aktualizacja

Fiat i Peugeot pojadą dalej razem. Gigantyczna fuzja na rynku motoryzacyjnym

41
Podziel się:

Coraz trudniej będzie ustalić, z jakiego kraju masz auto. Włosko-amerykańska grupa Fiat Chrysler Automobiles i francuska PSA Peugeot uzgodniły fuzję. Teraz Fiat, Chrysler, Dodge, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, Citroën i Opel - pochodzić będą od jednego producenta.

Montowany we Włoszech Fiat Mirafiori będzie teraz w jednej przemysłowej rodzinie z Oplem, Peugeotem i Citroënem
Montowany we Włoszech Fiat Mirafiori będzie teraz w jednej przemysłowej rodzinie z Oplem, Peugeotem i Citroënem (East News)

Po połączeniu będzie to czwarty największy producent aut na świecie. Wartość giganta szacuje się na 50 mld dol. Pierwsze oficjalne i wspólne oświadczenie o zgodzie na fuzję opublikowano w czwartek rano.

Oba koncerny stwierdziły, że będą zmierzać to całkowitego połączenia. W dalszych tygodniach mają zostać uzgodnione szczegóły. Jednak już dziś wiadomo, kto będzie sterował potężną firmą.

Zobacz także: Obejrzyj: PKN Orlen rozgląda się za nowymi stacjami poza Polską. "Ciągle monitorujemy rynek"

Do sukcesów nowo powstały twór motoryzacyjny prowadzić będzie obecny prezes Fiat Chrysler Automobiles John Elkann. Carlos Tavares, który jest jeszcze prezesem Grupy PSA, ma zostać dyrektorem generalnym nowej firmy globalnej.

Fuzja ma przynieść 4,1 mld dol. synergii rocznie. Co istotne w tym przypadku, przynajmniej według zapowiedzi, ma się to odbyć bez zamykania fabryk. Zyski mają po prostu wynikać z tego, że wewnątrz grupy będzie można teraz dzielić koszty badań i rozwoju.

Jak duży będzie nowy koncern? W 2018 roku teraz łączone FCA i PSA sprzedałyrazem blisko 9 mln samochodów. To czwarty wynik na świecie. Lepszy był tylko VW -10,8 mln, Renault-Nissan-Mitsubishi -10,7 mln i Toyota - 10,6 mln.

Wcześniej Fiat Chrysler Automobiles (FCA) złożył propozycję "transformacyjnego połączenia" francuskiemu koncernowi Renault. W wyniku transakcji mogłaby powstać trzecia siła na rynku motoryzacyjnym po Grupie Volkswagena i Toyocie, ale nie zgodził się na nią francuski rząd.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(41)
Gocio
4 lata temu
A miały być polskie helikoptery dla wojska
olo
4 lata temu
no to teraz, w ramach podziękowania za caracale, francuzi zamkną tychy. daję im max 3 lata
Polak
4 lata temu
Czy komisja europejska wydała już na to zgodę?
Galowie, to n...
4 lata temu
Czego się nie robi dla pieniędzy, ale dla tych "easy money" - badania i rozwój, to wielki wór pieniędzy unijnych, bo wypracowanie zysku i z tego inwestowanie, już takie proste nie jest.
O co chodzi?
4 lata temu
Nic nowego. Niemieckie jabłka z Polski w niemieckich supermarketach w Polsce, to i włoskie samochody z Francji lub odwrotnie. Ogólnie chodzi o to, żeby nie było wiadomo, o co chodzi. Czyli wiadomo, o co chodzi...
...
Następna strona