Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Firmy nie oszczędzają na reklamie. Biedronka przeznaczyła o połowę więcej niż rok temu

5
Podziel się:

Firmy coraz więcej wydają na reklamę w mediach tradycyjnych. W styczniu br. wydatki były wyższe o 11 proc. niż rok wcześniej. W kinach były wyższe o połowię, a w radiu o ponad 20 proc. Jeronimo Martins Polska zwiększyła wydatki na reklamę o blisko połowę.

Czyżby reklama w mediach tradycyjnych wracała do łask?
Czyżby reklama w mediach tradycyjnych wracała do łask? (Shutterstock.com)

W styczniu br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach 2,57 mld zł. Było to 10,7 proc. więcej w porównaniu do stycznia 2019 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). Najwięcej zarobiła telewizja – było to blisko 1,2 mld zł (6,8 proc. więcej rok do roku). Drugie pod tym względem radio zwiększyło przychody reklamowe o 20,8 proc., do 700 mln zł. Magazyny zarobiły z kolei 319,9 mln zł (wzrost o 9,3 proc.) – wynika z analizy serwisu Wirtualne Media.

A kto najwięcej wydaje na reklamę w tradycyjnych mediach? Liderem w tej kategorii pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, który zwiększył nakłady reklamowe rok do roku o 48,4 proc., do 318,3 mln zł. Drugie miejsce na podium należy do Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w kwocie 59,4 mln zł (wzrost o 29,6 proc. rdr). Ścisłą czołówkę największych reklamodawców zajmuje z trzecią lokatą USP Zdrowie. Ta firma farmaceutyczna wydała na reklamę 57,9 mln zł, czyli 16,3 proc. więcej w skali roku.

Z kolei zwycięzcą w kategorii procentowego wzrostu wydatków na reklamę jest Jeronimo Martins Polska (właściciel sklepów Biedronka). W styczniu tego roku przeznaczył na reklamę o wzrost o 46,4 proc. więcej środków niż w styczniu 2019 r.

Zobacz także: Obejrzyj: Koronawirus. Wiceminister ma radę dla Polaków wracających z Włoch

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
Domi
4 lata temu
Bieda nie musi się reklamować tylko na nią mię stać i Dino ha ha
klient
4 lata temu
zlikwidowali by te 500plusy bo nie idzie normalnie zakupów zrobić.
biedronka już...
4 lata temu
No to nie dziwne że Codziennie Wysokie Ceny - muszą se odbić za te gazetki i reklamy.
Qwert
4 lata temu
Zamiast durnowatych reklam i stosów przterminowanych gazetek daliby ludziom godnie zarobić i zatrudnić więcej osób. Po co tyle tych promocji, gazetek, dwie na tydzień. Cen na półkach nie mogą zdążyć pozmieniać. Potem awantury przy kasie. Przecież i tak klienci będą u was kupować.
Xxx
4 lata temu
Nie kupuje w biedronce