Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Firmy nie oszczędzają na reklamie. Biedronka przeznaczyła o połowę więcej niż rok temu

Firmy coraz więcej wydają na reklamę w mediach tradycyjnych. W styczniu br. wydatki były wyższe o 11 proc. niż rok wcześniej. W kinach były wyższe o połowię, a w radiu o ponad 20 proc. Jeronimo Martins Polska zwiększyła wydatki na reklamę o blisko połowę.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Shutterstock.com)
Czyżby reklama w mediach tradycyjnych wracała do łask?

W styczniu br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach 2,57 mld zł. Było to 10,7 proc. więcej w porównaniu do stycznia 2019 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). Najwięcej zarobiła telewizja – było to blisko 1,2 mld zł (6,8 proc. więcej rok do roku). Drugie pod tym względem radio zwiększyło przychody reklamowe o 20,8 proc., do 700 mln zł. Magazyny zarobiły z kolei 319,9 mln zł (wzrost o 9,3 proc.) – wynika z analizy serwisu Wirtualne Media.

A kto najwięcej wydaje na reklamę w tradycyjnych mediach? Liderem w tej kategorii pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, który zwiększył nakłady reklamowe rok do roku o 48,4 proc., do 318,3 mln zł. Drugie miejsce na podium należy do Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w kwocie 59,4 mln zł (wzrost o 29,6 proc. rdr). Ścisłą czołówkę największych reklamodawców zajmuje z trzecią lokatą USP Zdrowie. Ta firma farmaceutyczna wydała na reklamę 57,9 mln zł, czyli 16,3 proc. więcej w skali roku.

TVP prezentuje cennik reklam.
TVP podaje cennik reklam. Astronomiczne ceny

Z kolei zwycięzcą w kategorii procentowego wzrostu wydatków na reklamę jest Jeronimo Martins Polska (właściciel sklepów Biedronka). W styczniu tego roku przeznaczył na reklamę o wzrost o 46,4 proc. więcej środków niż w styczniu 2019 r.

* Obejrzyj: Koronawirus. Wiceminister ma radę dla Polaków wracających z Włoch*

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: reklamy, Biedronka, telewizja, marketing, gospodarka, wiadomości
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
27-02-2020

QwertZamiast durnowatych reklam i stosów przterminowanych gazetek daliby ludziom godnie zarobić i zatrudnić więcej osób. Po co tyle tych promocji, … Czytaj całość

27-02-2020

XxxNie kupuje w biedronce

28-02-2020

klientzlikwidowali by te 500plusy bo nie idzie normalnie zakupów zrobić.

Rozwiń komentarze (5)