Galerie handlowe. Najlepsze lokalizacje sobie poradzą
Kryzys spowodował gwałtowny spadek popytu na najem powierzchni handlowych. To zwiększy dostępność powierzchni i dla niektórych firm będzie szansą, by zyskać lepsze miejsca - uważa Magdalena Frątczak, Szefowa Sektora Handlowego CBRE.
Wywołany epidemią kryzys sprawi, że część najemców zrezygnuje z powierzchni handlowych w galeriach. Na ich miejsce wejdą marki, które poradzą sobie lepiej i dostaną szansę, na którą często trzeba czekać po kilka lat.
- W ostatnim czasie odnowiliśmy umowy najmu dla marek Zara i Massimo Dutti w Galerii Sfera w Bielsku Białej. Zostały również podpisane umowy na lokale dla marki Iqos w Galerii Katowickiej, Starym Browarze w Poznaniu, Galerii Bałtyckiej i krakowskiej Bonarce. Marka Sloggi podpisała umowę ze Złotymi Tarasami na otwarcie swojej drugiej lokalizacji w Polsce. Natomiast Atrium Copernicus w Toruniu wzmocni swoją ofertę o markę Fielmann - wymienia Magdalena Frątczak, cytowana przez portal dlahandlu.pl.
Najlepsze lokalizacje, zdaniem Magdaleny Frątczak, powinny sobie z kryzysem poradzić. W gorszej sytuacji będą jednak mniejsze sklepy, które w ogóle mogą nie zostać ponownie otwarte.
Wszystko przez presję na handel tradycyjny, która dodatkowo wzrosła w czasie epidemii, z powodu szybkiego rozwoju handlu w sieci.
Oglądaj też: Rząd dorzuci 40 proc. pensji. Jeśli firma będzie miała kłopoty przez 2 miesiące
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem