Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

GDDKiA unieważnia przetarg na autostradę A18. Oferty przekroczyły budżet

69
Podziel się:

Przebudowę pierwszych 22 km DK18 i dostosowanie do parametrów autostrady pięć firm wyceniło na kwoty od 308,2 do 332,3 ml zł. To więcej niż zakładał pierwotny budżet.

Starą DK18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali jeszcze Niemcy w latach 30. XX wieku.
Starą DK18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali jeszcze Niemcy w latach 30. XX wieku. (gddkia.gov.pl, GDDKiA)

Starą DK18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław. Zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Budowana A18 ma być nowym korytarzem transportowym, który łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem - informuje GDDKiA.

Na realizację inwestycji przebudowy krajowej 18 w autostradę GDDKiA była skłonna zapłacić nie więcej, jak 303,8 mln zł. Ponieważ złożone oferty nie mieściły się w w tej kwocie przetarg został odwołany. "Ponowne postępowanie planujemy ogłosić w pierwszej połowie czerwca br." - podaje GDDKiA.

Prace miały być prowadzone na południowej jezdni DK18, od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA), węzła autostradowego Żary w km 24,73. Na trasie miały powstać 3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, most i przejście pod autostradą.

Zobacz także: Obejrzyj: Duże opóźnienia w budowie kluczowych dróg w Polsce. "Kwestia nawet roku w plecy":

Jak przypomina GDDKiA, jezdnia północna została dobudowana w pierwszej fazie dostosowania DK18 Olszyna – Golnice do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Prace rozpoczęły się w listopadzie 2004 roku, a dobudowaną jezdnię północną oddano do użytku w roku 2006.

Planowana przebudowa jezdni południowej to druga faza budoway A18. Powstać mają drogi dojazdowe, przebudowane będą elementy węzłów autostradowych, powstaną urządzenia infrastruktury technicznej, a istniejące zostaną przebudowane. Jak wskazuje GDDKiA, oprócz Obwodu Utrzymania Autostrady powstaną także elementy systemów utrzymania i zarządzania autostradą, urządzenia związane z ochroną środowiska (w tym przejść dla zwierząt) oraz zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(69)
Pol
5 lata temu
Taa tera se zalozo ze 310 a najtanij bydzie 330 i znowu nowy przetarg a nie mozna bylo przyjac najtansza chodzi tylko o to zeby budowac a nie zbudowac taka to dobra zmiana
xxx
5 lata temu
Ta trasa jest ważna dla Niemiec! Nie dla Polski.
Adam
5 lata temu
Nadinterpretacja przepisów unijnych przy przetargach powoduje zawyżanie cen i sami sobie strzelają w kolano bo firmy , wkalkulowują zamrożenia płatności
Adam
5 lata temu
Nadinterpretacja przepisów unijnych przy przetargach powoduje zawyżanie cen i sami sobie strzelają w kolano bo firmy , wkalkulowują zamrożenia płatności
Dr Kidler
5 lata temu
Przecież kaPiSzony zawsze mówiły, że PO miało obsuwy z budową dróg, a u nich wszystko ok, nawet przed czasem, jak za Gomułki! Ha ha ha!
...
Następna strona