Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Grupa Domodi: nowe funkcjonalności dla sklepów

1
Podziel się:

Nie od dziś e-commerce jest dla wielu ludzi naturalnym miejscem robienia zakupów. Jednak w dobie ostatnich wydarzeń na świecie sprzedaż online zanotowała bardzo dynamiczny wzrost. Krótki czas, jaki towarzyszył temu zjawisku był związany z nowymi wyzwaniami, na które wiele branż nie było gotowych. Elastyczne podejście, szybkość reakcji i bieżąca analiza potrzeb konsumenta są dzisiaj na wagę złota. Z takim podejściem do klientów, ale także i partnerów biznesowych wychodzi Grupa Domodi, która proaktywnie reaguje na te, dziejące się w czasie rzeczywistym

Paweł Piekarski, manager B2B w Grupie Domodi.
Paweł Piekarski, manager B2B w Grupie Domodi. (Domodi)

Wyzwaniem dla sprzedaży online w branżach, takich jak: medyczna, home&decor czy spożywcza, okazuje się znacznie zwiększona liczba osób kupujących online. W przypadku tej ostatniej (spożywczej) - powoduje to pojawienie się problemów logistycznych i poszukiwania rozwiązań w tym kierunku. Przyspieszony kurs cyfryzacji musieli także przejść seniorzy, którzy do tej pory stanowili nieliczny odsetek kupujących. W e-commerce dosłownie zawrzało. A potrzeby konsumentów sfokusowały się na poszukiwaniu wygody związanej z zakupami (szybka i łatwa dostawa, bezdotykowe płatności) oraz poczuciu bezpieczeństwa. To ostatnie okazuje się być istotnym driverem i decydentem podczas podejmowania decyzji zakupowych. Jak zatem na te wyzwania odpowiedziały marki?

Grupa Domodi: dla kupujących i partnerów

To przede wszystkim moment idealny, aby pomyśleć o wdrożeniu kolejnych udogodnień dla konsumentów. W Grupie Domodi (podmiot skupia 3 polskie e-commerce: branża fashion: domodi.pl, Allani.pl oraz branża home&decor: Homebook.pl) od połowy marca wdrażany jest szereg zmian mających na celu z jednej strony odpowiedź na nowe potrzeby użytkowników, a z drugiej: jeszcze mocniejsze wyeksponowanie sklepów i marek. W wersji mobilnej serwisu domodi.pl zaimplementowano kartę produktu, która ma już na etapie poszukiwania inspiracji odpowiedzieć na wszystkie pytania konsumentów.

Dla partnerów, Grupa opracowała także obszerny poradnik, jak prowadzić komunikację i skuteczne działania online w dobie pandemii. Obecnie przyszła pora na to, aby dać użytkownikom jeszcze więcej poczucia bezpieczeństwa w momencie korzystania z samych serwisów, bowiem działalność edukacyjna portali (od infografik, przez poradniki aż po Q&A) odbywa się nieprzerwanie. Tym krokiem jest wprowadzenie specjalnych oznaczeń dla sklepów partnerskich wszystkich platform.

-Zmiany, jakie wdrażamy obecnie na naszych serwisach dzieją się w oparciu o preferencje użytkowników i potrzeby naszych partnerów - sklepów i marek - mówi Paweł Piekarski, manager B2B w Grupie Domodi. - W związku z pandemią i towarzyszącym jej dynamicznym zmianom, będziemy na bieżąco publikować informacje dla użytkowników dotyczące bezpiecznych zakupów - teraz w nowej, zmodyfikowanej wersji w postaci podkreślania na listingach produktowych aspektów bezpieczeństwa związanych z naszymi partnerami. - dodaje.

Jak to będzie wyglądało w praktyce? Sklepy partnerskie serwisów Grupy Domodi, które będą spełniały określone wymogi m.in. płatność z góry czy wydłużony czas zwrotu, otrzymają dedykowane oznaczenie i zostaną uznane za “bezpieczne” dla użytkownika.

Fashion i home: sytuacja zastana

W branży fashion, zamknięcie galerii handlowych i sklepów stacjonarnych spowodowało, że większość marek przeniosła swoją sprzedaż do online’u.

W Grupie Domodi wspieramy komunikacyjnie wszelkie promocje, wyprzedaże, kody rabatowe itp. Realizujemy także akcję #homewear promująca kategorie produktów, które są dostosowane do obecnych trendów zakupowych na rynku e-commerce, czyli do potrzeb użytkowników przebywających w swoich domach. - mówi Paweł Piekarski. - Jeśli natomiast chodzi o home, to w krótkim terminie nie widzimy dużego wpływu wirusa na decyzyjność zakupową, tym bardziej że jesteśmy w trakcie gorącego sezonu ogrodowego. Dlatego rynek ten wygląda stabilnie i notuje wzrosty. - podsumowuje.

Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
Daga
4 lata temu
Ciekawe czy te funkcjonalności pomogą w kwestii zasięgu. Na razie ilość wizyt tylko spada :( A szkoda, taki fajny serwis był :(