Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Grupowe zwolnienia na Śląsku. Pracę może stracić nawet 370 osób

28
Podziel się:

Firmy z branży motoryzacyjnej: MA Polska S.A oraz BCUBE Poland Logistics Sp. z o.o. działające w Tychach planują grupowe zwolnienia - informuje dziennikzachodni.pl. Portal dodaje, że pierwsza z firm zgłosiła zamiar zwolnienia 250 osób, a druga 120 osób.

Grupowe zwolnienia na Śląsku. Pracę może stracić nawet 370 osób
Firmy z branży motoryzacyjnej szykują zwolnienia (zdjęcie ilustracyjne) (East News, Katarzyna Zaremba)

"MA i BCube są związane z branżą motoryzacyjną. Planowo od połowy roku mają przestać być produkowane modele z segmentu A – Fiat 500 oraz Lancia Ypsilon. Pierwsza z firm zgłosiła zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych 250 osób, a druga 120 osób" - pisze dziennikzachodni.pl.

Portal dodał, że wypowiedzenia mają zostać wręczone pracownikom do 30 czerwca 2024 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek :Biznes Klasa #22

Polska branża motoryzacyjna na zakręcie

W 2024 r. zostaną zlikwidowane trzy zakłady motoryzacyjne w Polsce - informował na początku tego roku "Dziennik Gazeta Prawna". Pracę straci w nich blisko 3 tys. osób.

Stellantis zamierza wygasić produkcję w dawnym zakładzie Fiata w Bielsku-Białej (FCA Powertrain), gdzie wytwarzane są silniki spalinowe. Pracuje tam ok. 500 osób. To efekt planowanego przejścia Unii Europejskiej na zeroemisyjność.

Zlikwidowane mają być też dwie fabryki autobusowe. Mowa o zakładach Volvo we Wrocławiu oraz Scanii w Słupsku, gdzie pracuje ok. 2300 osób.

Specjaliści uspokajają jednak, że o znalezienie nowej pracy zwolnieni pracownicy nie muszą się specjalnie martwić. Branża motoryzacyjna wciąż ma problemy, aby zapełnić wszystkie wakaty. Eksperci spodziewają się, że powstaną kolejne.

- Pojawią się nowe zakłady. To na przykład cała dziedzina, którą hasłowo nazwijmy ładowaniem samochodów elektrycznych. Tu będą potrzebne nowe etaty, nowe umiejętności, nowi ludzie - komentował Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego na łamach "Dziennika Gazety Prawnej".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(28)
ROB
miesiąc temu
Prawda jest ze ten cały segment elektryków jak i paneli fotowoltaicznych bez dopłat rządów programów wsparcia nie istnieje i jest nieopłacalny. Rządzący forsują to na sile. Teraz chcą cła zaporowe wdrożyć aby tanie lepsze chińskie auta nie jeździły po Europie. Wdrażają celowo inflacje droga energia jakieś certyfikaty co2 aby podwyższyć cenę energii a teraz się dziwią ze chińskie produkty dużo tańsze. Nie będzie taniej Europa bankrutuje.
Motozgred
miesiąc temu
Gdyby nie to że wybraliście pachołków Berlina i Paryża do rządu, można by na miejsce Stellnatisa wpuścić chińskie firmy które i tak prędzej czy później zniszczą europejski przemysł który skazał się na autodestrukcję poprzez zielony nieład.
Stilo
miesiąc temu
Uśmiech miliona serc wyslijmy serduszka do wszystkich .... a tak na powaznie to się skonczy tylko w jeden sposób
Józek Bonk
miesiąc temu
śpijta Polaki i plujta dalej na rolników a przebudzenie bedzieta miel;i naprawde bolesne
Józek Bonk
miesiąc temu
naród wybrał naród dostał
...
Następna strona