Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Inwestycje. Magistrala kolejowa na Śląsku za 1,5 mld zł

5
Podziel się:

"Śląsk to nasze gospodarcze serce, o które trzeba dbać" – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podczas zawarcia umowy na przebudowę magistrali kolejowej. Prace wyceniono na 1,5 mld zł.

Inwestycje. Magistrala kolejowa na Śląsku za 1,5 mld zł
Inwestycja kolejowa na Śląsku będzie kosztowała 1,5 mld zł (pixabay.com)

1,5 mld zł brutto będzie kosztowała przebudowa magistrali węglowej w centralnej części woj. śląskiego. W piątek zawarta została umowa z firmą PORR, która zaprojektuje i zrealizuje roboty – informuje PAP.

Koniec prac ma nastąpić w 2024 r.

Jak mówił, podczas zdalnego podpisania umowy z firmą PORR na zaprojektowanie i realizację robót, wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, to zadanie ważne z dwóch powodów.

- Po pierwsze Śląsk to nasze gospodarcze serce, o które trzeba dbać i komunikacja Śląska z wybrzeżem jest niezwykle istotna – i temu służy podniesienie przepustowości, dostosowywanie tego odcinka tej linii do transportu towarów, tak, aby one mogły płynnie przemieszczać się po Polsce” – wskazał Bittel.

A po drugie: jest to też linia kolejowa, która będzie dostosowywana do przyzwoitego poziomu związanego z ofertą pasażerską, dodał.

Chodzi o remont odcinka tzw. magistrali węglowej wiodącej z Górnego Śląska w kierunku portów w Gdańsku i Gdyni, przebiegającego w centralnej, silnie zurbanizowanej części woj. śląskiego – od Chorzowa Batorego, przez Bytom i Radzionków, po Nakło Śląskie.

Zobacz także: Premier ogłasza kolejny pakiet wsparcia. "Podchodzę do tego z dużą ostrożnością"

To również jedno z kluczowych kolejowych połączeń pasażerskich w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którym kursują m.in. pociągi aglomeracyjne Kolei Śląskich z Katowic przez Chorzów i Bytom do Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka.

Wyłoniony w przetargu wykonawca ma m.in. opracować dokumentację, uzyskać pozwolenia i wykonać roboty obejmujące odcinek o długości 32 km (łącznie 80 km torów kolejowych). Zmodernizowanych zostanie 7 stacji i przystanków, odnowionych lub odbudowanych 29 obiektów inżynieryjnych i wymienionych 170 rozjazdów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(5)
msms01
3 lata temu
Dalej będą wungiel wozić.
kolejorz
3 lata temu
Ciekawe czy dalej będzie tyle samo przejazdów kolejowych w centrum Chorzowa czy zrobią nasyp/wykop dla kolei
jaa
3 lata temu
Inwestycje tworzące miejsca pracy są OK, ale czy dostaniemy tam pracę zależy głównie od nas samych, czyli od tego, co potrafimy i jakimi ludźmi jesteśmy. Ktoś powie, że to zależy od znajomości. No właśnie – żeby być poleconym trzeba też być odpowiednią osobą. Nie każdego nasi znajomi chcą polecać. Słyszeliście o ksią.ż ce pt. Co robic, by zawsze mieć pracę i więcej zarabiac.? Kilka zmian w postepowaniu i zamiast chodzić za pracą, praca przychodzi do nas.
Hk52
3 lata temu
Mamy odejść od węgla a pisowcy geniusze będą remontować linie do transportu węgla
MK11
3 lata temu
Brawo! Linia nr 131 to legenda