Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Neopak Materiał sponsorowany przez Neopak

Jak w 2024 r. zmieni się branża opakowań?

Podziel się:

Branża opakowań od dłuższego już czasu przechodzi małą rewolucję. Wraz z rosnącą świadomością społeczeństwa na temat zmian klimatycznych, zarówno producenci, jak i konsumenci zwracają większą uwagę na to, jak opakowania wpływają na środowisko naturalne. W 2024 roku spodziewamy się kontynuacji tego trendu. Będą też pewne innowacje, które z pewnością zmienią sposób, w jaki patrzymy na opakowania. Sprawdźmy, jak zmieni się branża opakowań w 2024 roku.

Jak w 2024 r. zmieni się branża opakowań?
(materiały partnera)

Eko zmiany na pierwszym planie

Świadomość ekologiczna coraz mocniej oddziałuje na wybory konsumentów. Coraz więcej dużych firm i mniejszych przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że muszą dostosować swoje strategie pakowania do zmieniających się oczekiwań rynkowych. W 2024 roku możemy oczekiwać wzrostu popularności opakowań biodegradowalnych, kompostowalnych oraz produktów powstających z materiałów odnawialnych. Producenci coraz częściej będą sięgać po surowce pochodzenia roślinnego, takie jak kiełki bambusa, trzcina cukrowa czy roślinne biopolimery.

Postępująca redukcja plastiku

W nadchodzącym 2024 roku priorytetem nadal będzie walka z plastikiem. Firmy poszukują coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą zredukować zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach. W ciągu najbliższych 12 miesięcy możemy się zatem spodziewać wzrostu udziału materiałów alternatywnych, tych dobrze znanych jak papier czy tektura z recyklingu, ale i zupełnie nowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opakowania wielokrotnego użytku a e-commerce

Coraz większą popularnością cieszą się opakowania wielokrotnego użytku. W 2024 roku spodziewamy się dalszego rozwoju tego trendu. Konsumenci doceniają praktyczność i ekologiczny charakter tego rozwiązania, a firmy zaczynają wprowadzać systemy, które zachęcają klientów do ponownego wykorzystywania opakowań poprzez programy rabatowe lub specjalne oferty.

Rozwój zakupów online napędza dodatkowo ogromny popyt na opakowania wielokrotnego użytku projektowane specjalnie dla sektora e-commerce. Rozwiązania tego typu muszą być trwałe i odpowiednio zabezpieczać produkty podczas transportu.

"Aktualnie najpopularniejsze rozwiązania opakowaniowe stosowane w e-commerce obejmują pudełka kartonowe, koperty tekturowe i papierowe wypełniacze do paczek. Firmy chętnie sięgają też po nowości - papier bąbelkowy i nacinany oraz opakowania wykonane z materiałów biodegradowalnych." - wyjaśnia ekspert NEOPAK, czołowego dostawcy opakowań w Polsce.

Technologie wspierające ekologię

W transformacji branży opakowań mają także swój udział nowoczesne technologie. W 2024 roku możemy spodziewać się większego wykorzystania technologii śledzenia, które umożliwią precyzyjne monitorowanie całego cyklu życia opakowania - od produkcji, przez dystrybucję, aż po recykling. Inteligentne etykiety będą informować o składzie, sposobie recyklingu i pochodzeniu opakowania, co ułatwi konsumentom świadome wybory.

Opakowania inteligentne

W erze dynamicznego rozwoju technologicznego, niezwykłe innowacje znajdują się praktycznie na wyciągnięcie ręki. Wśród nich szczególne miejsce zajmują opakowania inteligentne, które zrewolucjonizowały sposób, w jaki myślimy o pakowaniu produktów. Dostępne obecnie rozwiązania pomagają śledzić pochodzenie produktu, sprawdzają jego stan w czasie rzeczywistym, uwierzytelniają autentyczność i dają możliwość komunikowania się z konsumentami za pośrednictwem aplikacji mobilnych lub innych wybranych kanałów cyfrowych. Niezwykle obiecującym rozwiązaniem są opakowania wyposażone w sensory, które monitorują warunki przechowywania produktów, w tym temperaturę, wilgotność czy nawet stopień narażenia opakowania na wstrząsy. Dzięki temu producenci mogą zapewnić klientom większą pewność co do jakości produktu oraz zminimalizować ryzyko utraty jego przydatności ze względu na nieodpowiednie warunki przechowywania.

Opakowania inteligentne mają za zadanie pomagać firmom w zwiększeniu sprzedaży, poprawie obsługi klienta i redukcji strat. Konsumentom zapewnią natomiast większą przejrzystość i bezpieczeństwo produktów.

Edukacja i świadomość społeczna

Niebagatelną rolę w 2024 roku odgrywać będzie edukacja i podnoszenie świadomości społecznej na temat problemów związanych z opakowaniami. Firmy coraz bardziej starają się angażować konsumentów poprzez kampanie informacyjne, wydarzenia edukacyjne oraz programy promujące świadome korzystanie z opakowań. Zakrojone na szeroką skalę działania mają przynieść pierwsze efekty już pod koniec następnego roku. Czego należy się spodziewać? Odpowiedź z pewnością przyniesie czas.

W 2024 roku branża opakowań na pewno będzie kontynuować swoją transformację w stronę bardziej zrównoważonej produkcji. Konsumenci z każdym rokiem wymagają więcej w kwestii opakowań. Firmy, świadome wpływu swoich działań na planetę, muszą stawiać na innowacje i coraz bardziej zrównoważone rozwiązania. Sposób, w jaki postrzegamy tradycyjne opakowania, stanowi tym samym klucz do osiągnięcia lepszej funkcjonalności, skuteczniejszej ochrony produktów oraz troski o środowisko. Trendy w tej dziedzinie stale się rozwijają, przynosząc ze sobą pozytywne wieści nie tylko dla firm, ale także dla społeczeństwa jako kolektywu.

Artykuł ten został stworzony przy współpracy z firmą Neopak, wiodącym liderem w dziedzinie opakowań e-commerce w Polsce. Więcej informacji o firmie i jej ofercie można znaleźć na stronie internetowej neopak.pl.

Materiał sponsorowany przez Neopak

ekologia
firma
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl