Jest światełko w tunelu. Największy producent ciężarówek ma dobre informacje

Daimler, największy producent ciężarówek na świecie, wlewa w serca przedsiębiorców dawkę optymizmu. Firma dostrzega "obiecujące" sygnały wychodzenia z długotrwałego niedoboru części, w tym chipów. - Sytuacja wciąż nie jest zadowalająca, ale na pewno lepsza niż w zeszłym roku - mówi "Bloombergowi" Karin Radstrom, członkini zarządu Daimlera.

Największy producent ciężarówek widzi poprawę dostępności chipów.Największy producent ciężarówek widzi poprawę w dostępności chipów.
Źródło zdjęć: © Getty Images | Bloomberg
oprac.  DSZ

Daimler, największy producent ciężarówek na świecie należący do koncernu Mercedes-Benz, ma dla nas dobre informacje. Firma obserwuje "obiecujące" oznaki poprawy w dostępności chipów, których brak od czasu pandemii nęka branżę motoryzacyjną.

Daimler widzi poprawę w dostępności chipów

Jak pisze "Bloomberg", zdaniem Karin Radstrom, członkini zarządu Daimlera, odpowiadającą za biznes w Europie i Ameryce Południowej, po miesiącach przestojów w fabrykach spowodowanych brakiem podzespołów, portfel zamówień nie spada, a fabryki mają pełne ręce roboty. I to pomimo tego, że globalny sentyment wykazuje już oznaki spowolnienia. Jej zdaniem jak dotąd największemu na świecie producentowi ciężarówek udało się również uniknąć zakłóceń spowodowanych blokadami spowodowanymi koronawirusem w Chinach.

- Jest lepiej, nie jest wciąż zadowalająco, ale jest lepiej niż w zeszłym roku - powiedziała Radstrom. - Staram się nie świętować zbyt wcześnie, nadal uważnie monitorujemy sytuację - dodała.

"Globalny niedobór ciężarówek przyczynił się do gwałtownego wzrostu stawek przewozowych, co było spowodowane chęcią odbudowania uszczuplonych zapasów" - przekonuje "Bloomberg".

Co więcej, według Radstrom nie ma jeszcze oznak spowolnienia w produkcji ciężarówek. A jest to sektor, który zazwyczaj od razu reaguje na pogorszenie koniunktury. - Nadal istnieje bardzo, bardzo duży popyt w stosunku do podaży - przekonywała Radstrom. - Pomimo zmian w gospodarce, nie widzimy żadnego spadku popytu. Może się to jednak bardzo szybko zmienić - dodała.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują