Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KBB
|

Kierowcom lżej. Nowy kawałek autostrady A1 gotowy

24
Podziel się:

Łącznie 13 km nowych jezdni (w obu kierunkach) autostrady A1 na styku woj. śląskiego i łódzkiego udostępniła kierowcom GDDKiA. Chodzi o 7-kilometrowy fragment między Radomskiem a granicą woj. śląskiego i kolejne 6 km od granicy woj. łódzkiego w stronę Częstochowy.

Kierowcom lżej. Nowy kawałek autostrady A1 gotowy
Budowa autostrady A1 (Materiały prasowe, GDDKiA)

- Dziś udostępniamy 13 km jezdni z trzema pasami. Pełną szerokość jezdni autostrady udostępniliśmy na 7 km w woj. łódzkimi i 6 km w woj. śląskim – poinformował rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Marek Prusak. - Udostępnienie jezdni nie oznacza zakończenia budowy autostrady – zastrzegł.

- W związku z tym na jezdni w kierunku południowym będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 100 km/h, a w kierunku północnym kierowcy nadal będą mogli poruszać się dwoma pasami ruchu z ograniczeniem prędkości do 70 km/h – uściślił Prusak.

Wyjaśnił, że pozostałe dwa z tymczasowych czterech pasów na jezdni wschodniej będą wykorzystywane przez wykonawcę do kontynuacji prac. Na jezdni zachodniej dostępne są docelowe trzy pasy ruchu.

Zobacz także: Kara za jazdę na zderzaku. Drony ruszą na autostrady?

Co jeszcze jest do zrobienia na A1?

Trwająca budowa autostrady A1 między Tuszynem w woj. łódzkim i Częstochową podzielona jest na pięć części, z których cztery o łącznej długości 64 km przebiegają przez woj. łódzkie, a jedna przez woj. śląskie (16,9 km).

Fragment "A" (od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski - 15,9 km) za 478,9 mln zł brutto realizuje konsorcjum firm Budimex-Strabag. Te same firmy za 573,1 mln zł brutto budują odcinek "C" (od węzła Kamieńsk do węzła Radomsko - 16,7 km), a odcinek "D" (od Radomska do granicy z woj. śląskim - 7 km) za 338,25 mln zł brutto wykonuje firma PUT Intercor.

Najpóźniej ma powstać odcinek "B" między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem (24,2 km), który za 857 mln zł brutto realizuje firma Mirbud SA. Odcinek "E" od granicy woj. łódzkiego do węzła Częstochowa Północ (16,9 km) za 597 mln zł brutto wykonuje Polaqua Sp. z o.o.

Całkowita długość budowanej na terenie obu województw autostrady liczy 81 km. Ma być ona gotowa na przełomie 2022 i 2023 r. Realizacja inwestycji o kilka godzin skróci przejazd z Trójmiasta do południowej granicy kraju.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(24)
haha
2 lata temu
Żaden pisak nie robi hucznego otwarcia z kamerami czy już to zrobili kilka lat temu.
Nie wiem
2 lata temu
Czy do 2030r.to zrobią. A jeśli zrobią to te kawałki robione na początku zaczną się rozpadać i tak w kółko...
adfh sgh
2 lata temu
kolejny kawaleczek i tak lepia ilepia i konca nie widac... na DK73 na odcinku ok 35 km ma powstac kilka obwodnic o lacznej dlugosci ok 25 km... ale nowej calej drogi nie zrobia...
Jac
2 lata temu
Nikt już nie pamięta jak PO rujnowała polskich przedsiębiorców budujących jako podwykonawcy autostrady, na zlecenie zagranicznych jednoosobowych firm bez adresu zarejestrowanych na Cyprze. Właściciele firm płakali przed kamerami zapłacicie nam za wykonane roboty a potem się wieszali. Nikt nie został rozliczony z tego mega przekrętu dowodzonego przez niejakiego pana Nowaka
dsa
2 lata temu
nie skróci przejazdu z trójmiasta na południe, no chyba że nocą, bo za dnia lekko się rozpędzisz a za chwilę stajesz bo tir wyprzedza tira, lub kolumnę tirów. Tak wygląda rzeczywistość
...
Następna strona