Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Koniec pewnej ery. Z Rosji na dobre zniknęły złote łuki symbolizujące giganta z USA

Podziel się:

McDonald's po trzydziestu latach na dobre wycofał się z Rosji, ale to nie oznacza, że Rosjanie nie zjedzą już big maca. Restauracje zostaną otwarte w Dniu Rosji, 12 czerwca. Sieć zaprezentowała nowe logo. Zniknęły złote łuki, które zastąpiono burgerem i frytkami.

Koniec pewnej ery. Z Rosji na dobre zniknęły złote łuki symbolizujące giganta z USA
To zdjęcie przechodzi do historii. Logo amerykańskiej sieci na dobre znika z Rosji (Getty, 2022 Anadolu Agency)

Restauracje McDonald's, wykupione przez współzałożyciela NefteKhimService Aleksandra Gowora, zostaną otwarte w niedzielę, 12 czerwca. Według jego zapowiedzi mają zachować większość swojego dotychczasowego asortymentu.

Firma zaprezentowała już nowego logo. Przedstawia "dwie pałeczki żółtych frytek i żółto-pomarańczowego burgera" - poinformowały służby prasowe firmy. "Zielone tło logo symbolizuje jakość produktów i obsługi, do której nasi goście są przyzwyczajeni" - dodaje firma.

Na początek ma zostać otwartych 15 restauracji w Moskowie i w okolicach. Firma nie ujawniła jeszcze nazwy sieci restauracji, choć jej aplikacja mobilna zmieniła w piątek nazwę na "My Burger".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz także: Sklepy bez obsługi. Przyjmą się w Polsce? "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"

Jak informuje Bloomberg, McDonald's zatrudniał w Rosji około 62 000 osób, a pospieszne usunięcie złotych łuków stało się symbolicznym momentem exodusu zagranicznych firm z kraju, w odpowiedzi na wojnę Putina.

McDonald's był jedną z pierwszych zachodnich marek, które rozpoczęły działalność w Rosji, gdy Związek Radziecki zbliżał się do upadku pod koniec zimnej wojny

Govor był licencjobiorcą McDonald's od 2015 roku i prowadził 25 restauracji na Syberii. Amerykańska firma podała, że w ramach sprzedaży zgodził się on zatrzymać pracowników przez co najmniej dwa lata na równoważnych warunkach, a także sfinansować istniejące zobowiązania wobec dostawców.

McDonald's nie jest jedyną firmą, która na stałe rozstaje się z Rosją. Podobne decyzje podjął m.in. koncern odzieżowy LPP, właściciel marek Reserved, Sinsay, Cropp, Mohito i House. Z Rosji wycofuje się także Shell i Starbucks.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl