Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Koronawirus. Epidemia to dobry czas dla reklamodawców

Społeczna kwarantanna zmusza większość osób do pozostawania w domu. A to oznacza więcej czasu spędzanego w internecie czy przed telewizorem i większą oglądalność reklam - wynika z analizy Gemius.

Podziel się
Dodaj komentarz
(FORUM)
Kwarantanna sprawia, że oglądamy więcej reklam.

Jak pokazują zbiorcze dane Gemiusa, różnica w liczbie reklam, z którymi zetknęli się konsumenci w pierwszym tygodniu lutego i ostatnim tygodniu marca wynosi 14 proc. Gwałtowny wzrost zaczął się od momentu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią.

- Odejście od codziennej rutyny w naturalny sposób przełożyło się na to, że Polacy zaczęli więcej czasu spędzać z komórką w ręku, przy włączonym komputerze czy telewizorze, a intensyfikacja w konsumpcji mediów idzie w parze ze zwiększoną ekspozycją na przekaz reklamowy - mówi Michał Włodarczyk, Dyrektor Zarządzający, Gemius Polska.

Jak wynika z publikowanych przez Gemius danych, liczba kontaktów reklamowych wzrosła zarówno w internecie (18 proc. w przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów i aż 32 proc. w przypadku urządzeń mobilnych), jak i w telewizji (8 proc.).

Oglądaj też: Odmrażanie gospodarki. Belka: jestem zaniepokojony tym, co mówi rząd

W przypadku telewizji liczba odbieranych reklam najbardziej wzrosła w kanałach informacyjnych. Z kolei spadek zaliczyły stacje sportowe.

- Zmiana w sposobie konsumpcji mediów na przestrzeni dwóch ostatnich miesięcy jest wyraźnie zauważalna. Z pewnością muszą ją brać pod uwagę marketerzy, planujący kampanie w tym niecodziennym okresie. Szczególną uwagę warto zwrócić na coraz większy clutter reklamowy. Taka sytuacja wymusza poszukiwania skutecznego sposobu na wyróżnienie się na tle konkurencji, aby być w stanie zawalczyć o uwagę odbiorców. To z pewnością niemałe wyzwanie, ale też okazja na zaprezentowanie zupełnie nowej jakości. Kilku dużych reklamodawców podjęło już rękawicę i, często w bardzo kreatywny sposób, zmodyfikowało swój przekaz reklamowy, aby dostosować się do obecnej sytuacji w kraju. – komentuje Michał Włodarczyk.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Tagi: koronawirus, kwarantanna, reklama, gospodarka, wiadomości
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
22-04-2020

SprzątaczkaSiedząc w domu? Wolne żarty! Pracuję codziennie od poniedziałku z sobotą włącznie. Nie miałam ani jednego dnia wolnego z powodu pandemii.

Rozwiń komentarze (1)