Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Kraków: źle obsługiwano parkomaty, pieniądze nie trafiły do kasy miasta. Jest zawiadomienie do prokuratury

1
Podziel się:

Gdy wpływy z opłat za parkowanie zaczęły znacząco maleć, prezydent Krakowa zlecił Wydziałowi Kontroli Wewnętrznej UMK przeprowadzenie kontroli. Objęła ona lata 2014-2018. Wykazała nieprawidłowości, które teraz zbada prokuratura.

Kraków: źle obsługiwano parkomaty, pieniądze nie trafiły do kasy miasta. Jest zawiadomienie do prokuratury
(PAP, Jakub Kamiński)

Kontrola wykazała, że rzeczywiście doszło do nieprawidłowości, w wyniku których budżet miasta został uszczuplony. Przykładowo, występowały błędy techniczne parkometrów i systemów je obsługujących, które uniemożliwiały określenie kwot niedoborów lub nadwyżek. Poczta PolskaPolska SA, która odpowiadała za konwój i przeliczanie pieniędzy pochodzących z parkometrów, nie zawsze prowadziła dokumentację w sposób prawidłowy, informuje lokalny serwis "Co w Krakowie".

Efekt: niedobory w kwocie co najmniej 122 709,59 zł.

Prezydent złożył do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa polegającego na nierzetelnym prowadzeniu ksiąg rachunkowych przez spółkę.

Zobacz także: Obejrzyj: Klin podatkowy w Polsce. "Zamiast rozwiązania problemu kiełbasa wyborcza"

Ponadto, jeszcze przed rozpoczęciem kontroli przez Wydział Kontroli Wewnętrznej UMK, zarząd Miejskiej Infrastruktury wdrożył działania naprawcze mające na celu zabezpieczenie środków finansowych zgromadzonych w parkometrach.

Zostały wprowadzone procedury dotyczące obsługi parkometrów, zbierania i ochrony środków pieniężnych, tj. procedura wyjęcia kaset, zarządzania kluczami i kartami oraz serwisowania parkometrów.

_Po publikacji tekstu swoje oświadczenie wysłała nam Poczta Polska._

Usługę na rzecz krakowskiej Miejskiej Infrastruktury świadczymy od 2015 roku. Pierwszy sygnał o przypadkach nieprawidłowości w sporządzaniu i przekazywaniu dokumentacji rozliczeniowej z MI otrzymaliśmy we wrześniu 2018 roku. Na zgłoszone uwagi reagowaliśmy na bieżąco. Również różnice kasowe stwierdzone w kasetach z parkometrów nie budziły wątpliwości i nie były kwestionowane przez MI.

Odbiór kaset z bilonem z parkometrów każdorazowo realizujemy w obecności pracownika MI. Natomiast bilon jest przeliczany w specjalnych pomieszczeniach pod stałym nadzorem monitoringu.

Wskazane w komunikacie nieprawidłowości w naszej ocenie w żaden sposób nie przyczyniły się do niedoborów wykazanych w trakcie kontroli, która miała miejsce w MI. Wnioski z kontroli są nam znane tylko w zakresie, w jakim zostały upublicznione. Zamierzamy rozmawiać z klientem na temat dalszej realizacji usługi tak, aby jej wykonanie nie budziło zastrzeżeń.

Usługi odbioru i przeliczania bilonu z parkomatów świadczymy też dla innych klientów w różnych miastach. W sytuacji wystąpienia ewentualnych różnic bądź innych nieprawidłowości ujawnionych przez klienta, rozbieżności wyjaśniamy na bieżąco.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
ch.
5 lata temu
Ja bym jeszcze sprawdził pobierających opłaty ilu bierze w łapę od kierowców za przymykanie oka za całodzienne parkowanie.