Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

KRRiT zaprzecza, by utajniła niewygodny raport o TVP. Opublikowała oświadczenie

123
Podziel się:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zamówiła u naukowców z Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie raport na temat telewizji publicznej. Wyniki były dla Rady niekorzystne, więc je utajniła. Teraz przekonuje, że planowała publikację, ale później.

Rada zapłaciła za raport 79,5 tys. zł  – poinformowała w czwartek 9 maja "Gazeta Wyborcza".
Rada zapłaciła za raport 79,5 tys. zł – poinformowała w czwartek 9 maja "Gazeta Wyborcza". (WP.PL)

Eksperci mieli ocenić, na ile Telewizja Polska realizuje zadania wynikające z art. 21 ust. 1 ustawy medialnej, a więc czy prezentowane treści są pluralistyczne, bezstronne, wyważone i niezależne.

Naukowcy ocenili, że w "Wiadomościach": informacje polityczne i gospodarcze są zbyt jednostronne, cechuje je brak podejścia krytycznego do prezentowanych treści, brak pluralizmu i bezstronności, "dominuje jedna opcja polityczna - partia rządząca (PiS)".

Obejrzyj: Obejrzyj: Pomysł na Biznes: Manufaktura torebek inna niż wszystkie

Kilkanaście godzin po publikacji tekstu Rada odniosła się do jego treści. Na swojej stronie opublikowała komunikat, w którym tłumaczy, że raport nie został dotąd ujawniony bo "w chwili obecnej nie została jeszcze zakończona procedura związana z analizą ww. raportów wewnątrz spółek". Te spółki to m.in. TVP, której analiza dotyczy.

"KRRiT udostępnia na swojej stronie internetowej przedmiotowe dokumenty zaraz po otrzymaniu potwierdzenia przeprowadzenia przez publiczne media wskazanych wyżej wewnętrznych procedur. Tak będzie i tym razem" – czytamy w komunikacie.

Rada zapewnia ponadto, że "szczegółowe omówienie tych raportów zostało umieszczone na stronie internetowej KRRiT". Pod adresem tym znajdują się jednak wyłącznie bardzo ogólne informacje. Np. że w programach informacyjnych TVP1 "przeważały materiały własne, w tym korespondencje zagraniczne". Nie ma ani słowa o fundamentalnych zarzutach wobec "Wiadomości" czy "Teleexpressu": że są to programy propagandowe obecnej władzy – punktuje "Gazeta Wyborcza".

Z pełną wersja raportu chciałby się zapoznać Krzysztof Czabański, szef Rady Mediów Narodowych, która nie ma narzędzi do monitorowania programów, ale ma uprawnienia do powoływania zarządu TVP. Jej posiedzenie odbędzie się w czwartek 16 maja.

– Jeszcze przed tym posiedzeniem poproszę pana przewodniczącego Kołodziejskiego o informacje w sprawie tego raportu – powiedziała w rozmowie z "GW".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

KOMENTARZE
(123)
Gg
3 lata temu
Bojkot wszystkich firm i produktów które się reklamują w TVP.
PiS+KK=GMD
3 lata temu
Kwaczyński obrońca pedo-filów
Jasiu
3 lata temu
Kiedy wyłaczą tą telewizje ( pseudo)
Fokus
3 lata temu
Za 20 tysa tez im bym to napisał
Zxc
3 lata temu
Zlikwidować TVP i pieniądze będą dla potrzebujących a nie na reklamę jedynie słusznej i jedynie prawdziwej drogi rozwoju naszego wodza malutkiego!!!!
...
Następna strona