Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|
aktualizacja

Programy informacyjne TVP. "Gazeta Wyborcza": KRRiT utajniła krytyczny raport ekspertów

47
Podziel się:

Materiały o charakterze propagandowym, zbyt jednostronne informacje, dominacja jednej opcji politycznej - takie zarzuty programom informacyjnym - według "Gazety Wyborczej" - mieli postawić eksperci Uniwersytetu Papieskiego. Z informacji "GW" wynika, że raport kosztował KRRiT 80 tys. zł, ale został schowany do szuflady.

Na czele KRRiT stoi Witold Kołodziejski. Jednocześnie jest radnym PiS.
Na czele KRRiT stoi Witold Kołodziejski. Jednocześnie jest radnym PiS. (PAP)

Sprawę ukrytego raportu dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji opisuje "Gazeta Wyborcza". Dokument miał powstać w 2017 roku, ale dotąd nie został ujawniony.

Eksperci Edukacyjnego Laboratorium Mediów Społecznościowych z Uniwersytetu Papieskiego w Krakowie wzięli pod lupę programy informacyjne TVP emitowane od 10 do 16 lutego 2017 r.

Ich zadaniem było sprawdzenie, czy twórcy "Wiadomości" lub "Teleexpressu" przestrzegają art. 21 ust. 1 ustawy medialnej, który mówi, że programy informacyjne muszą być pluralistyczne, bezstronne, wyważone i niezależne.

Zobacz także: Obejrzyj: Beata Tadla o TVP: skala propagandy, kłamstwa i manipulacji jest nie do wyobrażenia

Raport ekspertów Uniwersytetu Papieskiego jest wobec kierowanej przez Jacka Kurskiego TVP bardzo krytyczny.

Zarzuty dotyczą tego, że informacje polityczne i gospodarcze zbyt jednostronne, brakuje krytycznego podejścia do prezentowanych treści, a w programach dominuje partia rządząca i publicyści sprzyjających jej mediów.

Eksperci ocenili, że "w tekstach prowadzących często pojawiają się zwroty nacechowane emocjonalnie oraz sformułowania oceniające, np.: »ludzie bez ludzkich odruchów«, »barbarzyński«, »groteskowa aktywność«, »drwiny z państwa«".

- Utajnianie raportu to łamanie prawa. Nasza Krajowa Rada publikowała takie analizy. Uważaliśmy, że to nasz obowiązek, bo powstały za publiczne pieniądze i dotyczyły telewizji publicznej - mówi "Wyborczej" Krzysztof Luft, były członek KRRiT.

Luft domagał się ujawnienia raportu w trybie dostępu do informacji publicznej, ale według KRRiT raport to wewnętrzne opracowanie. Kosztowało 79,5 tys. zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

media
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(47)
Kursk
3 lata temu
Prokurator Piotrowicz powiedział wprost: Przekaz TVP razi osoby inteligentne i myślące, ale my z tym przekazem chcemy trafić naszych wyborców, żeby głosowali na PIS.
Bolo
3 lata temu
TVPis to i tak telewizja tylko dla tych co nie maja mózgu
Julek
3 lata temu
TVP dzięki rządom Kurskiego jest bankrutem
telewidz
3 lata temu
Nie oglądam tej kłamliwe propagandy pisowskiej.
Chłopok
3 lata temu
A o tvn nic nie napisali
...
Następna strona