Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Kryzys energetyczny u bram. Za brak prądu można otrzymać odszkodowanie

22
Podziel się:

Wielkimi krokami zbliża się zima, a wraz z nią, wiele obaw o to, czy w Polsce nie zabraknie m.in. węgla i gazu. Nie tylko do ogrzewania domów, ale też do produkcji energii elektrycznej. "Rzeczpospolita" tymczasem przypomina, że dostawcy prądu muszą informować o przerwach w jego dostawie. Jeśli tego nie zrobią - muszą liczyć się z karami. Ponadto odbiorcy mogą ubiegać się np. o odszkodowanie za niesygnalizowany brak energii.

Kryzys energetyczny u bram. Za brak prądu można otrzymać odszkodowanie
Im bliżej zimy, tym więcej obaw o to, czy w Polsce dojdzie do blackoutu (Agencja FORUM, Daniel Dmitriew / Forum)

Kryzys energetyczny w Europie się pogłębia. Brakuje rosyjskiego gazu, choć UE nie wprowadziła zakazu importu surowca. Rosja przykręca jednak kurki gazociągu Nord Stream 1, tłumacząc to problemami technicznymi, wynikającymi z zachodnich sankcji. Brakuje też węgla z Federacji Rosyjskiej. Polska gorączkowo szuka surowca na innych kontynentach. Trwa wyścig z czasem o stworzenie rezerw paliw potrzebnych do produkcji energii elektrycznej.

Im bliżej zimy, tym w Europie większe obawy o to, czy w najzimniejszych miesiącach roku nie zabraknie ciepła do ogrzewania domów i mieszkań, a także prądu. Latem w Polsce doszło już do nieplanowanych wyłączeń bloków energetycznych.

Bonifikata za przerwy w dostawie energii

Z informacji dołączonych np. do faktur Eon wynika, że dopuszczalny czas nieplanowanych przerw w dostawach energii to jednorazowo doba oraz dwie doby w ciągu roku. W przypadku planowanych to kolejno 16 i 35 godzin - pisze "Rzeczpospolita". Dziennik przypomina, że za brak prądu można ubiegać się o odszkodowanie lub bonifikatę.

Energa Obrót i Energa Operator informują zatem na swoich stronach, że za każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej odbiorcy indywidualni mogą otrzymać bonifikatę w wysokości dziesięciokrotności ceny za okres, w którym wystąpiła przerwa w dostarczaniu energii - pisze "Rz".

Odszkodowanie za brak prądu

Odbiorcy mogą również starać się o odszkodowanie. W tm celu, jak wyjaśnia mec. Michał Jabłoński, należy bezzwłocznie poinformować sprzedawcę o braku energii, a także dokładnie dokumentować straty z tego wynikające.

– Oczywiście opłacalność takiego postępowania zależy od skali szkody. Jeżeli informatyk pracujący zdalnie, będzie chciał dochodzić roszczenia w wysokości 10 tys. zł, opłacalność takiego działania może być dyskusyjna, gdyż sama opinia rzeczoznawcy może kosztować 20 tys. zł. Ale jeżeli takich osób będzie więcej i zdecydują się na pozew zbiorowy, to ich sytuacja może być o wiele lepsza – wyjaśnia adwokat w rozmowie z "Rz".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(22)
WYRÓŻNIONE
dzako
2 lata temu
Polski rząd tak samo zaskoczony jak drogowcy że przyszła zima
Ktosik
2 lata temu
Więcej ograniczeń na oz dla prywatnych inwestorów stop wiatrakom bo prezesi spółek muszą zarabiać no niepodcina się gałęzi na których się siedzi a gdzie poszły pieniądze wpłacane na modernizację i konserwację link energetycznych?
Koni
2 lata temu
Z tak dzielnym rządem nic nam nie braknie. A może nawet będzie za dużo i będziemy mogli wspomóc innych.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (22)
Jene
2 lata temu
Dlatego ja kupiłem Ecoflow delta 2 - idzie ładować przez panele i w razie gdyby były wyłączenia prądu jestem przygotowany
Teofot
2 lata temu
Nie wiem czy warto wierzyć w jakiekolwiek odszkodowania... Na pewno warto SAMODZIELNIE zaopatrzeć się w coś takiego jak przenośna stacja zasilania (ecoflow ma spoko), żeby zawsze mieć asa w rękawie.
3rerer
2 lata temu
jak SASIN odda 70 mln to bedzie na prąd
basia
2 lata temu
a co z lodowkami i zamrazarkami wypelnionymi produktami
Babcia na bar...
2 lata temu
no to super, rzeczoznawca 20 tyś. za opinię, chore, a jak zaległość miałem kilka groszy, podkreślam kilka groszy i to z błędu Energii to zanim wyjaśnili już naliczali odsetki, które były mniejsze niż przelew. Uprzedzając komentarze, wyjaśnienie z kimkolwiek problemu w tym molochu graniczy z cudem, przerzucają cię za każdym razem do coraz mniej kompetentnych i ogarniętych osób, które tylko potrafią powiedzieć "bo ja mam ty ptaszkiem zaznaczone w systemie że ..." i kto niby tym ptaszkiem im zaznacza?
...
Następna strona