Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Kryzysy w firmie. Polscy przedsiębiorcy nie mają świadomości zagrożeń

0
Podziel się:

Dwie trzecie firm w Polsce doświadczyło sytuacji kryzysowej w przeciągu ostatnich pięciu lat. Jednak 33 proc. z nich nie wprowadziło żadnych mechanizmów, aby zabezpieczyć się przed kryzysami w przyszłości. To przypadek części przedsiębiorców – nie zakładają zaistnienia niepożądanych sytuacji.

Polscy przedsiębiorcy nie trzymają zespołów ds. kryzysu. Bo się "nie opłacają".
Polscy przedsiębiorcy nie trzymają zespołów ds. kryzysu. Bo się "nie opłacają". (East News, Piotr Kamionka/REPORTER)

Nad zdarzeniami kryzysowymi pochyliła się firma doradcza PwC w raporcie „Global Crisis Survey 2019”. Badanie, do którego dotarł "Dziennik Gazeta Prawna", ocenia kondycję polskich firm w przypadkach kryzysowych.

Z analizy wynika, że 67 proc. spółek nad Wisłą ma za sobą co najmniej jeden kryzys w ciągu ostatnich pięciu lat. Jednak tylko co dwudzieste przedsiębiorstwo wyszło z niego wzmocnione. Natomiast 33 proc. firm, które kryzys mają za sobą, nie wdrożyło żadnych mechanizmów, żeby zabezpieczyć się przed nimi w przyszłości.

– Sprawy bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego wciąż są odkładane w polskich przedsiębiorstwach na później. Dotyczy to nie tylko małych firm, lecz także tych największych – ocenił w rozmowie z "DGP" Marcin Kołodziejczyk, założyciel Besst Group.

Zobacz także: Zobacz także: Sztuczna inteligencja może nas zgubić. Jednak bez niej nie ma mowy o bezpieczeństwie

Część polskich przedsiębiorców nie zakłada konieczności zabezpieczenia się przed czymś, co jeszcze nie wystąpiło. Jednak Kołodziejczyk wskazał, że mimo wszytko zwiększa się liczba przedsiębiorców, którzy „rozumieją, że prewencja jest tańsza” niż reagowanie na kryzys. Jednocześnie ocenił przy tym, że zmiany następują za wolno.

Firmy szukają też oszczędności w codziennym funkcjonowaniu, a utrzymywanie zespołu ds. kryzysowych w momencie, gdy w przedsiębiorstwie kryzys nie występuje, to dodatkowe koszty. Dlatego często postrzegane są jako "zbędne".

Jednakże w przypadku wystąpienia już takiej sytuacji, przedsiębiorcy wierzą, że są w stanie uporać się z nim wewnętrznie. Tylko 34 proc. spółek sięgnęło po pomoc z zewnątrz.

Najdotkliwszymi czynnikami kryzysowymi dla polskich firm są problemy operacyjne (np. zakłócenie awarii firmy, awaria produktu). Na tę odpowiedź wskazał co piąty badany. 22 proc. z kolei najbardziej się boi problemów technologicznych, a 17 proc. finansowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)