Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Magda Żugier
|
aktualizacja

Kultowa polska marka zmieni szyld. Właściciel podjął decyzję

57
Podziel się:

Orbis S.A., znana polska spółka hotelarska, po 105 latach działalności zmienia nazwę na Essendi. To efekt decyzji właściciela, grupy AccorInvest, która dąży do ujednolicenia swojej działalności - czytamy w komunikacie prasowym. Marka Orbis, założona w 1920 roku we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży "Orbis", zniknie z mapy.

Kultowa polska marka zmieni szyld. Właściciel podjął decyzję
Kultowa polska marka zmieni szyld. Właściciel podjął decyzję (Licencjodawca, Essendi)

Orbis rozpoczął swoją działalność jako biuro podróży, a w 1951 roku dołączyły do niego pierwsze hotele. Wśród najbardziej znanych obiektów były hotele Victoria i Bristol w Warszawie, Grand Hotel w Sopocie oraz Cracovia w Krakowie. W 2020 roku AccorInvest nabył markę Orbis, rozpoczynając proces transformacji, który miał na celu wzmocnienie pozycji grupy na europejskim rynku - czytamy.

Tymczasem grupa AccorInvest ogłosiła nowy etap w swojej historii. Zmienia nazwę na Essendi i jasno sygnalizuje kierunek, w jakim zmierza – zrównoważony rozwój, większa efektywność i wyraźna obecność w Europie. Rebranding dotyczy także polskiego Orbis S.A., który również przyjmie nową nazwę.

Grupa zarządza obecnie 576 hotelami w 24 krajach, zatrudniając 20 tys. pracowników. Wśród marek, które znajdują się w jej portfolio, są takie sieci jak ibis, Novotel czy Mercure.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 40 milionów klientów to dopiero początek. Teraz idą po 100 miliardów i Wall Street! Konrad Howard

Nowa strategia Essendi

Nowa strategia biznesowa zakłada również ambitne cele ESG. Do 2030 roku Essendi chce zredukować emisję CO2 o połowę, a do 2050 roku osiągnąć pełną neutralność klimatyczną. Do 2026 roku wszystkie hotele grupy mają mieć certyfikat Green Key, a 80 proc. – BREEAM in Use.

Na koniec 2024 roku wartość portfela hoteli grupy Essendi została oszacowana na 7,8 miliarda euro, a hybrydowy model operacyjny – łączący zarządzanie nieruchomościami z operacyjną efektywnością – pozwolił wygenerować rekordowe wyniki finansowe. Przychody wzrosły do 4 miliardów euro (+3,1 proc. r/r), a EBITDA osiągnęła 656 milionów euro (+6,1 proc. r/r) - czytamy w komunikacie prasowym.

Essendi zmniejszyło także zadłużenie i skutecznie dywersyfikowało źródła finansowania – m.in. przez dwie emisje obligacji w 2024 roku.

Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową. Patrzymy jednak na to szerzej niż tylko przez pryzmat liczb. Jesteśmy dumni, że możemy aktywnie kreować kierunek zrównoważonego hotelarstwa. Essendi to dziś silna, elastyczna i odpowiedzialna grupa, z determinacją podążająca ścieżką dalszego rozwoju i promująca ideę pozytywnego hotelarstwa w Europie - przekazał Gilles Clavié, prezes zarządu Essendi.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(57)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
abcd
2 tyg. temu
Urbi et Orbis
Karol
2 tyg. temu
Dobrze, że polskie marki znikają. Nie potrafimy się dostosować. O klimat trzeba dbać!
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
marc
2 tyg. temu
W hotelach ma być czysto, obsługa uprzejma a jedzenie smaczne. Klienci mają gdzieś, ile ten hotel produkuje CO2.
Stary ład
2 tyg. temu
A kto sprzedał w 2020 roku Orbis w ramach "nowego ładu"?
Ale brednie.
2 tyg. temu
Zmiana nazwy na Essendi to część strategii AccorInvest, która zakłada głęboką przemianę w kierunku zrównoważonego rozwoju. Do 2030 roku Essendi planuje ograniczyć emisję CO2 o 50 proc., a do 2050 roku osiągnąć neutralność klimatyczną.
...
Następna strona