Lidl walczy o rynek rosyjski. Na razie udało się zarejestrować znak handlowy
Lidl podjął kolejną próbę wejścia na rynek rosyjski. Po dwóch latach starań udało się zarejestrować w Rosji znak handlowy. Niemiecka sieć dyskontów pierwsze próby uruchomienia swoich sklepów na Wschodzie podjęła już w pierwszej dekadzie XXI wieku.
Lidl zarejestrował swój znak handlowy w rosyjskim urzędzie Rospatent, informują wiadomoscihandlowe.pl. To kolejne podejście niemieckiej sieci sprzedaży detalicznej do wejścia na rynek rosyjski. Rejestracja trwała aż dwa lata.
Popularne na całym świecie dyskonty próbują wejść do Rosji od wielu lat. Jak na razie bezskutecznie. Już w latach 2003-2009 zarejestrowana w Sankt Petersburgu była spółka LLC LIDL Holding RUS. Ale w tym czasie nie udało się otworzyć ani jednego sklepu na terenie Rosji.
Kilka lat później, w 2015 roku, Lidl przygotował prezentację na temat ekspansji na rynki wschodnie. Niemiecka firma była z jednej strony bardzo zainteresowana tym rynkiem, ponieważ w Rosji bardzo szybko ma powiększać się klasa średnia. Jednocześnie ze względu na dużą konkurencję, różnie kulturowe oraz bardzo niestabilny rynek z dużą inflacją, sam proces może być utrudniony.
Mandaty dla przedsiębiorców wzrosną? "Powinny być uzależnione od dochodu firmy"
Lidl całym świecie ma ponad 12 tys. sklepów w 33 krajach. Niemiecka sieć rozpoczęła ekspansję na rynku amerykańskim. Prezesem tego oddziału Michał Łagunionek.