Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Linie lotnicze na krawędzi. Stracą 314 mld dolarów

8
Podziel się

Nawet 314 mld dolarów mogą wynieść straty linii lotniczych z powodu koronawirusa - szacuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Powietrznego. To równowartość trzech budżetów Polski na 2020 rok i 60 proc. naszego PKB.

Ruch lotniczy w Europie zamarł. Spadki w porównaniu z poprzednim rokiem wynoszą nawet 90 proc.
Ruch lotniczy w Europie zamarł. Spadki w porównaniu z poprzednim rokiem wynoszą nawet 90 proc. (East News, Tomasz Jastrzebowski, Reporter)
bEpvUqSt

O tym, że linie lotnicze będą najbardziej stratne na epidemii koronawirusa, wiadomo nie od dziś. Z każdym tygodniem szacunki organizacji branżowych są jednak coraz bardziej niepokojące, o czym informuje Polska Agencja Prasowa.

Dziś takie zmartwienia chcieliby mieć pewnie wszyscy przedstawiciele linii lotniczych na świecie.

bEpvUqSv

Z wspomnianych 30 mld na początku marca zrobiło się ponad 100 mld, a pod koniec ubiegłego miesiąca - ponad 250 mld dolarów. Teraz szacunki sięgają 315 mld dolarów. To 1,3 biliona złotych, czyli trzy tegoroczne budżety Polski.

Zobacz także: Obejrzyj: Był nauczycielem, dzięki jednej rozmowie został miliarderem
bEpvUqSB

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Powietrznego (IATA) wskazuje, że linie nie mają pieniędzy, by zwracać pasażerom za niezrealizowane loty. Dlatego wiele z nich decyduje się na wydawanie voucherów. Wszystko po to, by zachować płynność finansową.

IATA podkreśla, że pracę w lotnictwie może z powodu kryzysu stracić nawet 25 mln osób na całym świecie.

Najnowsze statystyki pokazują, że ruch lotniczy na początku drugiego kwartału był niższy o prawie 75 proc. Najgorzej jest w Europie, gdzie liczba pasażerów jest o 90 proc. niższa niż rok temu o tej samej porze.

bEpvUqSC

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

bEpvUqSW
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
Agelok
rok temu
Wiadomo kto chętnie pożyczy, by refinansować zadłużenie. Na odpowiedni procent. Będzie lepiej. Niektórym.
ccc
rok temu
Proszę od tej kwoty odjąć zyski środowiska i atmosfery.
I co teraz?
rok temu
Co zrobią teraz mądrzy tego świata, wielcy zarządcy? Dajcie w końcu porządne pomysły rozwiązania problemu, a nie tylko "zostań w domu", bo już na wymioty zbiera, jak się to widzi
bEpvUqSX
Porter
rok temu
Dziwi mnie fakt wynajmu wielkiego Antonowa do transportu maseczek , kombinezonów itd . Ten przelot kosztował ponad 2 mln dolarów . To taki chwyt marketingowy rządzących , by pokazać że największy samolot świata transportuje nam pomocne materiały . Przecież w naszej flocie lotniczej też są samoloty transportowe i mogły zarobić , lecąc np. 2 razy .
kij im w siln...
rok temu
Ryanair się przechwalał ile to oni mają gotówki.... Naprzyjmowali rezerwacji przed covid19 ale jakoś nie spieszno im ze zwrotem kasy klientom po anulowaniu lotów. Czyli finansują bieżącą działalność nie z własnych środków które mają tylko klientów którym nie oddają kasy. Albo właśnie wyprowadzają pieniądze ze spółki, żeby mieć lepszą pozycję negocjacyjną przed wsparciem sektora z publicznych lub wydrukowanych pieniędzy. Panie O'cośtam kasę oddawaj biznesmenie od siedmiu boleści. LUB OGŁOŚ UPADŁOŚĆ i wstydu oszczędź. Ja swoje zobowiązania reguluję. Jak tylko uruchomią loty to na pokładzie zamawiam szampana dla wszystkich. Nich sobie skompensują z tym co zapomnieli oddać ze względu na trudności techniczne. Widać Covid zaatakował też serwery.