Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
Artykuł sponsorowany Eurocash

Lokalne sklepy z promocjami jak w dyskontach? Technologia stworzyła taką możliwość…

Podziel się:

Innowacyjna Platforma Handlu, najnowsze technologiczne rozwiązanie, opracowane i wdrażane obecnie przez Grupę Eurocash. Dzięki niej właściciele niezależnych sklepów detalicznych zyskują kompleksowe narzędzie do zarządzania sklepem i organizowania promocji lepiej dopasowanych do potrzeb konsumentów dzięki geolokalizacji i personalizacji. To również korzystne rozwiązanie dla dostawców żywności, którzy mogą jeszcze skuteczniej docierać do konsumentów poprzez właścicieli sklepów, oferując promocje dla konkretnych placówek.

Lokalne sklepy z promocjami jak w dyskontach? Technologia stworzyła taką możliwość…
(materiały partnera)

Technologiczny awans sklepów niezależnych

IPH ma pomóc w zamianie 85 tysięcy lokalnych sklepów w najbardziej efektywny kanał sprzedaży w Polsce. Łączy właścicieli sklepów z ich klientami i dostawcami, działając w sercu sklepu, czyli przy kasie. Dzięki wykorzystaniu najnowszych możliwości technologicznych sklepy „tuż za rogiem” mogą m.in. oferować promocje lepsze niż w dyskontach, bo dopasowane do potrzeb konsumentów konkretnej lokalizacji, a nie uniwersalne, takie same dla wszystkich w całej Polsce.

Testy w pierwszych sklepach detalicznych były przeprowadzone w styczniu tego roku. W tej chwili platforma działa już w niemal 1 600 obiektów handlowych (m.in. w sieciach ABC, Groszek, Euro Sklep i sklepach niezrzeszonych).

– Widzimy, że platforma spełnia swoje zadanie i pomaga w zarządzaniu sklepami niezależnymi, co ich właścicielom już teraz daje więcej możliwości na sprostanie konkurencji dyskontów, a producentom rozwija alternatywny kanał dystrybucji – mówi Cezary Giza, Prezes Zarządu Innowacyjnej Platformy Handlu. – Powstało rozwiązanie, które można wykorzystać w każdym, nawet najmniejszym sklepie – dodaje.

Promocje nie tylko w dyskontach

Najważniejszą zmianą, jaką IPH daje osiedlowym sklepom, jest możliwość organizowania zintegrowanych promocji. Wiele sklepów korzystających już z platformy zaczęło sprzedawać asortyment, po który klienci najczęściej jeździli do dyskontu.

– Co więcej, nasz system kasowy pozwolił im na łatwą implementację promocji zarówno podstawowych cenowych, jak i typu 2+1 lub wielosztukowych. Takich możliwości nie dawały im dominujące w Polsce kasy rejestrowe lub inne systemy POS. Pracownicy sklepu mają dzięki temu ułatwioną codzienną pracę, a konsumenci - dostęp do atrakcyjnych warunków cenowych w placówce znajdującej się kilka minut od ich miejsca zamieszkania – zwraca uwagę Cezary Giza.

Jego zdaniem, konkretnym efektem wdrożenia IPH są np. wyniki wielkanocnych akcji promocyjnych. W sklepach, które w tym okresie nie pobrały żadnej promocji z platformy, wzrost obrotów świątecznych produktów wobec poprzednich tygodni wyniósł ok. 50%. Z kolei w sklepach, które wprowadziły promocje z wykorzystaniem IPH, obroty wzrosły o ok. 400%.

Wybór należy do przedsiębiorcy

Choć IPH to zintegrowany system do zarządzania sklepem, który pozwala m.in. na prowadzenie sprzedaży produktów, zarządzanie asortymentem, prowadzenie dokumentacji i analizy danych, to jedną z jego kluczowych funkcjonalności jest możliwość samodzielnego wdrażania promocji w sklepie. Poprzez IPH przedsiębiorca dowiaduje się o promocji zorganizowanej przez wybranego producenta. Nie musi do niej przystępować. Cały czas zachowuje swoją niezależność. Jeśli zaakceptuje promocję, to praktycznie od razu może poinformować o tym swoich klientów, wykorzystując aplikację mobilną lub media społecznościowe. Co więcej dział marketingu sieci, do której przynależy sklep, widząc akceptację promocji przez właściciela sklepu jest w stanie również dostarczyć do sklepu odpowiednie materiały marketingowe, czy po prostu zorganizować wokół tej placówki kampanię marketingu cyfrowego w popularnych serwisach społecznościowych, witrynach internetowych lub bezpośrednio w aplikacjach mobilnych konsumentów znajdujących się w pobliżu sklepu. Dzięki temu zwiększa zainteresowanie zakupami w swoim sklepie.

Sam właściciel sklepu korzysta z wielu wariantów promocji. Poprzez HIT tygodnia wyróżnia najlepsze oferty w danym tygodniu. Happy hours, czyli „szczęśliwe godziny” w określone dni tygodnia to dla klientów sklepu osiedlowego okazja do skorzystania z oferty promocyjnej na wybrane produkty, ograniczonej do konkretnego czasu w ciągu dnia. W mechanizmie rabatowym typu „zestaw promocyjny” wystarczy kupić określoną liczbę sztuk danego produktu (np. 2, 3 lub 4), żeby dodatkową nabyć w maksymalnie obniżonej cenie.

Konsumenci mogą korzystać z promocji cenowych, czyli okazji do zakupu wybranych produktów w niższych niż zazwyczaj cenach. Możliwa jest też znana z dyskontów i sieciówek promocja obejmująca wiele sztuk produktów jednocześnie. Obniżoną cenę uzyska się pod warunkiem zakupu określonej minimalnej liczby sztuk produktu objętego promocją. Premiowani mogą być również klienci, którzy kupują na zapas. Cena jednostkowa maleje wtedy wraz ze wzrostem liczby sztuk produktu nabywanego w promocji.

Ciekawą dla lokalnych sklepów promocją może być premiowanie wartości koszyka. Jeśli klient robi większe zakupy i wybierze marki, które uczestniczą w promocji, to zapłaci mniej lub dodatkowy produkt dostanie w cenie promocyjnej.

Różne mechaniki działają lepiej na różny asortyment. Zarówno kierownicy kategorii producenta, jaki i marketingowcy sieci handlowej do której należy sklep, są w stanie rekomendować najlepsze z nich. Faktem jest jednak, że konsumenci większość decyzji zakupowych podejmują będąc już w sklepie. Odpowiednia promocja jest w stanie skłonić ich do decyzji, nawet jeśli wcześniej zakup nie był planowany lub zwyczajowo produkt był nabywany w dyskontach. A to oznacza bardzo duże szanse dla sklepów, które dotychczas nie były kojarzone z promocjami.

Giełda korzyści

Technologiczne zmiany pomagają właścicielom sklepów niezależnych w spełnieniu dwóch najważniejszych kryteriów wyboru sklepów przez konsumentów: bliskości i atrakcyjnych cen.

Sklepy zainteresowane IPH nie muszą inwestować w dodatkowy sprzęt lub oprogramowanie. Wystarczy typowy system kasowy POS lub równie prosty i kompaktowy system IPH POS. Całość jest podłączona do systemu zapleczowego opartego na chmurze obliczeniowej.

Na technologii IPH zyskują też dostawcy, ponieważ są w stanie dotrzeć ze swoją ofertą do konsumenta nawet na poziomie wsi lub osiedla, co dotychczas nie było oczywiste.

IPH korzysta z rozwiązań m.in. małych polskich firm software’owych, jak i globalnych np. Microsoftu. System cały czas jest rozbudowywany. W planach jest wprowadzenie zaawansowanego systemu lojalnościowego dla konsumentów robiących zakupy w swoich ulubionych sklepach niezrzeszonych lub sieciowych oraz wprowadzenie aplikacji mobilnej podnoszącej efektywność pracy sklepu.

Z rozwiązań IPH najaktywniej dziś korzystają sklepy zrzeszone w sieciach Groszek, Euro Sklep i ABC, ale ich beneficjentem mogą być również sklepy z innych sieci jak również sklepy niezrzeszone w żadnej sieci franczyzowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Artykuł sponsorowany Eurocash

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl