Lokomotywy PKP Intercity mają średnio 33 lata. Jest zgoda na unijne wsparcie modernizacji taboru
Średni wiek lokomotywy PKP Intercity to 33 lata. Są to pojazdy zakupione jeszcze w czasach PRL. Komisja Europejska zgodziła się na wykorzystanie 92 mln euro na modernizację taboru polskiego przewoźnika kolejowego.
Jest zgoda Komisji Europejskiej. PKP Intercity dostanie 92 mln euro na modernizację swojego taboru. Średni wiek taboru polskiego przewoźnika kolejowego to 29 lat dla wagonów i 33 lata dla lokomotyw.
- Te projekty przyniosą wymierne korzyści mieszkańcom i turystom. Wydajny system transportu publicznego skróci czas podróży, zachęci mieszkańców do nieużywania samochodu, poprawi bezpieczeństwo podróży i zmniejszy emisję CO2 - powiedziała komisarz UE ds. spójności i reform ElisaFerreira.
Za 92 mln euro z funduszy strukturalnych zostaną wyremontowane 183 wagonów i 20 elektrycznych lokomotyw. Dodatkowo PKP Intercity ze środków ma zakupić także sześć pojazdów szynowych.
Rewolucja w fotowoltaice. Koniec darmowego prądu?
W styczniu 2021 roku PKP Intercity zapowiedziało program inwestycyjny wart 7 mld złotych. Jego celem ma być modernizacja taboru. Realizacja tego programu ma zakończyć się 2023 roku.
W jego ramach PKP Intercity kupi 12 nowych i zmodernizuje 14 istniejących elektrycznych zespołów trakcyjnych, kupi 118 lokomotyw elektrycznych oraz zmodernizuje blisko 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Do tego zmodernizuje około 700 oraz kupi 185 komfortowych i nowoczesnych wagonów.